پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۳۰۸
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۲
نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس از اختصاص بیش از یک هزار میلیارد تومان به صندوق بیمه کشاورزی در سال ‎جاری خبر داد.

شعار سال: محمدتقی توکلی با بیان اینکه صندوق بیمه کشاورزی پشتوانهای برای کشاورزان است، اظهار کرد: این بیمه برای محصولاتی که در برابر عوامل طبیعی از بین میروند میتواند مثمرثمر باشد.

وی با بیان اینکه خیلی از کشاورزان به خاطر مبلغ اندک بیمه خسارت از صندوق بیمه استقبال نمیکنند، تصریح کرد: مبلغ پرداخت شده بیمه کشاورزی برای هر هکتار گندم 1200 هزار تومان است و این در حالیست که درآمد تولید گندم بیشتر بوده است.

توکلی یادآور شد: براساس قانون برنامه 5 توسعه، باید 50 درصد اراضی و محصولات کشاورزی تحت پوشش بیمه کشاورزی قرار گیرند که این میزان تقریباً در حال تحقق است.

وی با اشاره به اینکه دولت به تعهدات خود در قبال صندوق بیمه کشاورزی عمل نکرده و پیشنهاد بودجهای که میدهد مبلغش به اندازه نیاز نیست، یادآور شد: سال گذشته دولت 150 میلیارد تومان اعتبار به صندوق بیمه کشاورزی اختصاص یافت.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس با بیان اینکه یک هزار میلیارد تومان از محل بند 6 ماده 224 پیشبینی شده که به بانک کشاورزی و صندوق بیمه کشاورزی پرداخت شود، بیان کرد: به دلیل محقق نشدن تعهدات دولت به صندوق بیمه کشاورزی در سالهای گذشته بانک از منابع خود به میزان تعهدات خود عمل کرده و بدهیهای دولت به بانک کشاورزی تهاتر شده است.

وی از اختصاص 1150 میلیارد تومان اعتبار به بانک کشاورزی و صندوق بیمه کشاورزی خبر داد و افزود: از این مقدار 150 میلیارد تومان را دولت و 1000 میلیارد تومان را مجلس تصویب کرده که در صورت تحقق بخش اعظمی از خسارات کشاورزی تقبل میشود.

توکلی با تأکید بر اینکه یکی از سیاستهای کلان دولت حمایت از تولید است، بیان کرد: با توجه به اینکه ایران جزء 10 کشور حادثهخیز دنیاست متأسفانه اکثر کشاورزان متحمل خسارت میشوند.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس خاطرنشان کرد: بر اساس قانون، پیشبینی شده که اکثر محصولات کشاورزی بیمه شوند و دولت نیز به تعهدات خود عمل کند.

با اندكي اضافه و تلخيص برگرفته از وب سایت خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 18 آذر 1394، کد مطلب: 94091810680:www. isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۳
0
0
باز خوبه که دولت تمرکز خودش رو در این سال ها به کشاورزی داشت و ازش دریغ نکرد
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۳
0
0
امیدوارم بشه با این کار در راستای رونق بخشیدن به کشاورزی مون و خشکسالی های پیاپی قدمی مثبت برداشت
ن.ف83
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۶
0
0
من نمی‌دونم این همه پول وقتی تخصیص پیدا می‌کنه کجا می‌ره و چرا در اون زمینه استفاده نمیشه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۶
0
0
من نمی‌دونم این همه پول وقتی تخصیص پیدا می‌کنه کجا می‌ره و چرا در اون زمینه استفاده نمیشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین