پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۵۳۲۱۲
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۶
محققان دانشگاه جورجیا سامانه‌ای طراحی کرده‌اند که عملکرد تحصیلی دانشجویان را بررسی کرده و مشکلات آینده آنها را پیش‌بینی کرده و به آنها اخطار می‌دهد.

شعارسال: از نظر اساتید دانشگاهی و مشاوران تحصیلی، بسیای از دانشجویان در زمان درست درخواست کمک و بازبینی روند تحصیلی را مطرح نمی‌کنند و این موضوع سبب می‌شود که آنها در طول دوران تحصیل خود با مشکلات زیادی مواجه شوند.

آلیسون براون یکی از اساتید دانشگاه جورجیا گفت: ما نیاز به یک سامانه هشدار دهنده داریم تا بتواند روند تحصیلی یک دانشجو را بررسی کرده و حتی قبل از آنکه وی وجود مشکل را احساس کند، مشاور تحصیلی وی را باخبر کند و ما اکنون این سامانه هوشمند را در اختیار داریم.

تولید و آزمایش این سامانه حدود چهار سال طول کشیده است و در حال حاضر در این دانشگاه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

براون خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از 200 هزار مورد توسط این سامانه شناسایی شده است و دانشجویانی که نیازمند بررسی روند تحصیلی بوده‌اند به مشاور معرفی شده‌اند.

این سامانه نمرات کسب شده، واحدهای انتخاب شده و تعداد جلساتی که دانشجو غیبت داشته است را مورد ارزیابی قرار می‌دهد و براساس آن به دانشجو راهکار ارائه داده و اطلاعات وی را برای مشاور ارسال می‌کند. از قابلیت‌های این سامانه شناسایی نقاط ضعف و دروس تاثیرگذار در آینده تحصیلی و شغلی دانشجو است تا اشتباهات پیش آمده حداقل تاثیر را در روند عملکرد تحصیلی دانشجو داشته باشد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا ، تاریخ انتشار خبر 9 اسفند 1395، کدمطلب: 95120905716 ،www.isna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین