پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۳۲۳۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۷
پایگاه خبری صهیونیستی 'دبکافایل' در گزارش اخیر خود تحولات جدید در جبهه های جنگ علیه تروریسم در عراق و سوریه را به معنای حذف شدن آمریکا در این نبرد و آبروریزی بزرگ برای 'دونالد ترامپ' تفسیر کرد.

شعارسال: دبکافایل وابسته به تشکیلات امنیتی-نظامی رژیم صهیونیستی در گزارشی نوشت: نیروی هوایی عراق روز جمعه 24 فوریه (6 اسفند) نخستین حمله هوایی علیه مواضع گروه تروریستی داعش در سوریه را انجام داد. اهداف این حمله عبارت بود از شهر 'ابوکمال' نزدیک مرز عراق - سوریه که داعش بیشتر مراکز فرماندهی خود را از 'رقه' به آنجا منتقل کرده است.

'تحسین ابراهیم' سخنگوی وزارت دفاع عراق در این باره اعلام کرد که بغداد این حمله را با مسکو، دمشق و تهران و بر اساس اطلاعات مشترک انجام داد.

حیدر العبادی نخست وزیر عراق نیز در اشاره به این حمله گفت: ما مصمم هستیم که با تروریسم که قاتل جوانان و شهروندانمان شده، مبارزه کنیم.

گزارش مذکور اضافه کرد: به رغم آن که آمریکا از عملیات آزادسازی موصل در عراق حمایت می کند، العبادی در سخنانش هیچ اشاره ای به نقش واشنگتن در بمباران مواضع داعش نکرد.

'این از قلم افتادگی اهمیت زیادی برای آینده جنگ علیه داعش و حضور آمریکا در آن دارد. اگر دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا بی سرو صدا به مشارکت نظامی ایران، سوریه، عراق و روسیه برای مبارزه با این دشمن چراغ سبز می داد، در واقع آغاز همکاری آمریکا-روسیه برای جنگ علیه داعش در خاورمیانه را اعلام کرده بود و این بدان معنا بود که دو قدرت دوشادوش یکدیگر نیروهای محلی را هدایت می کنند.'

'اما اگر عراقی ها تصمیم گرفته باشند که در همکاری با مسکو و تهران این کار را انجام دهند و آمریکا را حذف کنند، مساله کاملا چیز دیگری است. در این صورت، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه که به دشواری های پیش روی ترامپ برای تشکیل تیمش و توافق با مسکو اشاره کرده است، از گزینه آمریکا چشم پوشی کرده و به جایش در عراق و سوریه، با ایران همراه شده است.'

دبکافایل افزود: نخست وزیر عراق احتمالا بازی دوگانه ای را در پیش گرفته است؛ او از یک سو با 'استیون تاون سند' فرمانده آمریکایی در عراق برای بازپس گیری موصل از دست داعش همکاری می کند، اما در جبهه ای دیگر علیه داعش، شرکایش روسیه و ایران هستند.

این پایگاه خبری با استناد به آنچه منابع اطلاعاتی می نامد، افزود: در هر صورت، حمله هوایی اخیر عراق (به مواضع داعش در سوریه) آبروریزی بزرگی برای ترامپ است که وعده داده تا آخر جنگ علیه تروریسم حضور خواهد داشت. این حمله همچنین در زمان نامناسبی انجام شد زیرا 'جیمز ماتیس' وزیر دفاع و 'جوزف دانفورد' رئیس ستاد مشترک آمریکا قرار است امروز (دوشنبه) گزارش بازبینی برنامه ریزی های مربوط به جنگ با تروریسم در سوریه را ارائه کنند. سخنرانی ترامپ در زمینه سیاست خارجی اش نیز قرار است روز بعد در کنگره انجام شود.

بر اساس این گزارش، اگر توصیه های پنتاگون شامل تقویت قدرت نظامی منطقه ای برای مبارزه با داعش باشد، در آن صورت باید گفت که مسکو این ابتکار عمل را از آمریکا ربوده است.

در ادامه گزارش دبکافایل آمده است: نشانه های دیگری نیز وجود دارد مبنی بر این که جنگ با داعش در حال خارج شدن از دست واشنگتن است. دولت ترامپ به صراحت اعلام کرده که با هرگونه حضور ترکیه در عملیات بازپس گیری رقه از داعش مخالف است. با این حال، روز شنبه، 'مولود چاوش اوغلو' وزیر خارجه ترکیه پس از ابراز خوشحالی از پیروزی ارتش این کشور بر داعش در شهر الباب سوریه، اعلام کرد که آنکارا در حال برنامه ریزی عملیات رقه است. وی بدون آن که از آمریکا نامی ببرد، اضافه کرد که این عملیات با همکاری فرانسه، انگلیس و آلمان انجام خواهد شد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا ، تاریخ انتشار خبر 9 اسفند 1395، کدمطلب: 82445922 (5859356) ،www.irna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۰
0
0
طفی عربستان؟
من مانده ام تنهای تنها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین