پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۳۲۶۰
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۴
مدیرکل کمیته امداد حضرت امام(ره) استان گیلان در همایش زکات شهرستان آستانه اشرفیه گفت: کاهش فاصله فقیر و غنی و ایجاد ارتباط معنوی بین آنها از آثار پرداخت زکات در جامعه است.
شعارسال: مدیرکل کمیته امداد حضرت امام(ره) استان گیلان با تاکید بر اینکه کاهش فاصله فقیر و غنی و ایجاد ارتباط معنوی بین آنها از آثار پرداخت زکات در جامعه است، اظهار کرد: همه باید تلاش کنیم تا نگاه دولتی و اداری مردم در بحث جمع آوری زکات و سایر خدمات که توسط کمیته امداد حضرت امام (ره) انجام می شود کاهش پیدا کند و بعد مردمی و اجتماعی آن تقویت شود .

وی با اشاره به اینکه تشکیل شورای زکات در هر شهرستان به ترویج فرهنگ زکات و جمع آوری به موقع زکات کمک می کند افزود: استان گیلان جزء ۵ استان برتر در جمع آوری زکات است و جا دارد که از شوراهای زکات ، ائمه جمعه و جماعات و همه کسانی که به ترویج فرهنگ زکات کمک می کنند قدردانی کنم.

حجت الاسلام والمسلمین محمد ساجدی امام جمعه آستانه اشرفیه با برشمردن اهمیت زکات درآموزه‌های دینی گفت : خداوند متعال درقرآن کریم پرداخت زکات و اقامه نماز را در کنار هم آورده است و این نشان می‌دهد که اهمیت زکات با نماز برابر است و در بعضی احادیث وارد شده است که پس از اقامه نماز، چیزی به پای زکات نمی رسد و بهتر از آن نیست .

وی پرداخت زکات را موجب نزول رحمت الهی دانست و خواستار برنامه ریزی لازم جهت ترویج فرهنگ این سنت حسنه در جامعه شد.

امام جمعه شهرستان آستانه اشرفیه با اشاره به جایگاه رفیع پرداخت زکات ، تصریح کرد : ترویج زکات در میان مردم ، باعث رونق و شکوفایی در همه بخش های جامعه به ویژه بخش اقتصادی می شود .

وی اظهار داشت: نقش پر رنگ پرداخت زکات را می توان در احادیث و روایات ائمه معصومین به خوبی مشاهده کرد که همواره این فریضه را در رأس وظایف یک مسلمان واقعی قرار داده اند .

فریدون زراعتی مدیرکمیته امداد شهرستان آستانه اشرفیه نیز با تبیین آثار و برکات زکات و با بیان اینکه انگیزه مردم برای پرداخت زکات نسبت به گذشته افزایش یافته است از دستگاه ها و خیران شهرستان خواست تا برای احیای هر چه بیشتر زکات و کمک به نیازمندان کمک کنند .

شایسته ذکر است در پایان این همایش از چند رابط زکات شهرستان آستانه اشرفیه و بندر کیاشهر تقدیر شد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری کار ایران (ایلنا)، تاریخ انتشار: 9 اسفند 1395، کدخبر: 464350، www.ilna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین