پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۳۲۸۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۸
یک اندیشکده آمریکایی ضمن اشاره به عملیات نظامی ائتلاف به رهبری آمریکا برای بازپس گیری شهر موصل، به تشدید اختلافات و شکاف در بین تروریست‌های داعش اشاره کرده است.

شعار سال: اندیشکده بین المللی بلفر نوشت: گروه تروریستی داعش همواره روابط پیچیده ای با اسلام داشته است. ولی افزایش فشار ناشی از شکست های اخیر موجب شده است تا برخی از تروریست های داعش به اصول خود پشت کنند و این مساله نشانگر بروز شکاف و اختلافات جدی در بین اعضای این گروه تروریستی است. در حالی که گروه تروریستی داعش به اجرای جزمی قوانین شرعی مشهور شده ولی شکست های اخیر موجب شده تا برخی اعضای این گروه، ممنوعیت اعمال شده برای مصرف الکل و سیگار را کنار بگذارند و این مساله موجب ایجاد یک شکاف عمیق در دکترین این گروه گردد.

بیشترین اعضای داعش که به شدت تحت تاثیر شکست های اخیر قرار گرفته اند، تروریست های خارجی هستند که به این سازمان پیوسته اند. داعش با درهم شکسته شدن مواضع و نیروهایش، گزینه های محدودی در اختیار دارد. بر خلاف اعضای محلی، تروریست های داعش دیگر نمی توانند در عراق باقی بمانند، چرا که قادر به ایستادگی در برابر مردم نیستند. آنها می دانند که به زودی خواهند مرد و با این واقعیت تلخ روبرو می شوند که باید تعصبات دینی را کنار بگذارند. در یکی از کتاب های محبوب داعش با عنوان کتاب جهاد آمده است: اگر در جهاد کشته شوید، همه گناهان شما بخشیده خواهد شد.

ولی این اعتقادات مذهبی آنها را در مقابل سایر تروریست های داعش قرار داده است که سیگار می کشند و مشروب می نوشند، آن هم از فشار ناشی از شکست های اخیر در میدان جنگ. برخی از تروریست های داعش اکنون به طور علنی در خیابان های موصل سیگار می کشند. هر چند سیگار کشیدن هنوز برای مردم عادی ممنوع است. نیروهای عراقی نیز اعلام کرده اند که تعداد زیادی از بطری های خالی مشروبات الکلی را در پایگاه های داعش کشف کرده اند. در یکی از خانه های امن داعش در موصل، نیروهای عراقی یک برند معروف اسکاتلندی شراب را پیدا کرده اند که در عراق هر بطری آن 44 دلار قیمت دارد. شهروندان موصل اعلام کرده اند که تروریست های داعش در حالی که مست هستند در خیابان های این شهر پرسه می زنند. به نظر می رسد فرماندهان ارشد داعش عمدا این تخلفات را نادیده می گیرند. در واقع، سرکردگان اصلی داعش نه تنها عمدا از سیگار کشیدن و خوردن مشروب تروریست ها، چشم پوشی کرده اند، بلکه خود نیز در قاچاق سیگار و مشروب به شدت فعالیت می کنند. بر اساس اعلام یک افسر عراقی، تروریست های داعش برای فروش غیرقانونی و قاچاق سیگار و مشروب در اراضی تحت اشغال خود فعالیت گسترده ای را آغاز کرده اند.

بلفر در بخش دیگری از این مطلب آورده است: داعش بدون عمل به اصول به اصطلاح اسلامی خود (دولت اسلامی) هیچ چیز جز یک دولت سوءاستفاده گر و فاسد نخواهد بود.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ 9 اسفند 95، کد مطلب: 1340573: www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۰
0
0
طفلکی ها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین