پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۳۴۵۱
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۶
رییس جمهور اسبق آمریکا معتقد است باید درباره پرونده رابطه احتمالی نزدیکان رییس جمهور جدید آمریکا با دولت روسیه تحقیق شود تا ابهامات درباره آن روشن شود. بوش همچنین از سیاست های ضد مهاجرتی ترامپ و رویکرد او در بی اعتبار کردن رسانه ها انتقاد کرده است.

شعار سال: جورج دبلیو بوش رییس جمهور اسبق از حزب جمهوریخواه در مصاحبه ای با شبکه " ان بی سی " نیوز آمریکا با انتقاد تلویحی از برخی سیاست های ترامپ از ضرورت تحقیق مستقل کنگره از موضوع رابطه احتمالی برخی از نزدیکان و منسوبان به دولت ترامپ با دولت روسیه سخن گفت.

این درخواست در حالی از سوی رییس جمهور اسبق و برخی از جمهوریخواهان کنگره مطرح شده است که در هفته های گذشته و همزمان با انتشار گزارش هایی درباره رابطه احتمالی برخی از نزدیکان ترامپ با دولت روسیه، اعضای دموکرات کنگره به طور جدی پیگیر بررسی این موضوع در کمیته ای تحقیق و به ریاست دادستانی ویژه هستند. ترامپ این ادعاها و گزارش ها را اخبار جعلی و به منظور سرپوش گذاشتن حزب دموکرات روی شکست انتخاباتی اخیر در انتخابات نوامبر 2016 دانسته است.

با این حال کمتر از 3 هفته پیش و در حالی که تنها 3 هفته از استقرار دولت جدید در کاخ سفید می گذشت ژنرال "مایکل فلین" مشاور سابق امنیت ملی کابینه ترامپ که تنها 3 هفته از آغاز به کارش می گذشت بر سر پرونده رابطه پنهانی با روسیه بنا به توصیه ترامپ مجبور به استعفا شد.

جورج بوش در مصاحبه اخیر خود با تاکید بر ضرورت تحقیق کنگره از این موضوع گفت: من فکر می کنم همه ما نیازمند یافتن پاسخ درباره این اتهام- هستیم.

جورج بوش همچنین با انتقاد تلویحی از رویکرد ترامپ در قبال رسانه ها ضمن تاکید بر ضرورت آزادی رسانه ها در آمریکا این مساله را ضرورت دموکراسی توصیف کرد.

بوش با اشاره به اینکه برای پاسخگو کردن قدرتمندان رسانه های آزاد باید وجود داشته باشند، افزود: " قدرت می‌تواند اعتیاد و فساد آور باشد و این‌که رسانه‌ها خواهان پاسخگویی افرادی شوند که در قدرت هستند اهمیت زیادی دارد."

او گفت در زمان ریاست جمهوری تلاش بسیاری کرده تا به ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه ضرورت وجود رسانه های آزاد را متذکر شود. بوش افزود در صورتی که رهبران آمریکا در داخل اعتبار و احترامی برای رسانه های مستقل قایل نباشند آن گاه قادر نخواهند بود تا حکومت های اقتدارگرا مثل روسیه را متقاعد کنند تا دولت های خود را به روی نظارت رسانه های خبری باز کنند.

بوش با اشاره به احترام زیادی که برای سناتور جهوریخواه "ریچارد بور" رییس کمیته اطلاعاتی سنای آمریکا قایل است؛ گفت اگر این سناتور که یک فرد متفکر و مستقل است تشخیص دهد برای بررسی پرونده ارتباطات پنهانی با روسیه یک دادستان ویژه لازم است او به این ایده اعتماد می کند.

بوش همچنین از سیاست های ضد مهاجرتی ترامپ هم به طور تلویحی انتقاد کرد و گفت این سیاست ها می تواند به ضرر مسلمانان باشد و او تنها از فرمان و سیاستی حمایت می کند که مطابق با قانون (اساسی) باشد.

گفتنی است بوش در جریان رونمایی از کتاب جدیدش که مجموعه ای نقاشی و پرتره از چهره های کهنه سربازان آمریکایی تحت عنوان " پرتره های شجاعت " است با شبکه ان بی سی مصاحبه می کرد.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی عصر ایران، تاریخ انتشار: 10 اسفند 1395، کد مطلب: ۵۲۶۶۱۲:www. asriran.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین