پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۳۵۱۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۳
قهرمان افسانه‌ای کشتی آزاد المپیک و جهان گفت: تختی یکی از بهترین کشتی‌گیران زمان بود که رویارویی با او مثل برخورد با دیوار بود!

شعار سال: «الکساندر مدوید» یکی از قهرمانان بزرگ کشتی دنیا که در زمان قهرمانی برای شوروی سابق به میدان می رفت، گفت: یادم می آید مربی به من گفت تختی «زیر» را از بالای زانو می گیرد و اگر تو بتوانی دستت را زیر کتف او بیاندازی به راحتی می توانی تختی را «بتابانی و خاک کنی». من هم در کشتی با تختی به محض اینکه او «زیر»را گرفت خواستم دستم را زیر کتف او بندازم و از راهنمایی مربی استفاده ببرم، اما هیچوقت نتوانستم این کار را انجام دهم!

وی افزود: در زمان استراحت مربی به من گفت چرا اینکار را نکردی و به او گفتم تختی قدرت بدنی بسیار بالایی دارد و مثل دیوار می ماند.

مدوید در پاسخ به این سئوال که آیا کشتی‌های تختی بهتر بود یا او گفت: البته که تختی بهتر بود. او چندین مدال جهان و المپیک در کارنامه خود داشت و یک کشتی گیر معمولی هرگز به چنین درجاتی نمی‌رسید.

مدوید این سخنان را در نشست با علیرضا حیدری رئیس فدراسیون جهانی کشتی پهلوانی عنوان کرد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ 10 اسفند 95، کد مطلب: 3919552: www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۲
0
0
وقتی یک نفر می میره همش عزیز و عزیز تر می شه. اگه الان تختی زنده، خدا می داند چه بلایی سرش می آوردند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین