پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۳۷۰۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۵
معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد انزلی گفت: همکاری بنادر کاسپین و ماخاچ کالا موجب افزایش میزان حمل و نقل دریایی کالا و افزایش همکاری های دو جانبه تجاری و اقتصادی بین دو منطقه را بیش از پیش فراهم می کند.
شعارسال: در نشست مشترک وحید طالب پور عضو هیات مدیره و معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان با بدرالدین محمد اوف رئیس اتاق بازرگانی جمهوری خود مختار داغستان روسیه بر توسعه روابط اقتصادی و مبادلات تجاری دو منطقه با بهره گیری از ظرفیت بنادر کاسپین و ماخاچ کالا تاکید شد.

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد انزلی در این نشست، داغستان را از مناطق با اهمیت در منطقه دریای خزر و قفقاز اعلام کرد و اظهار داشت: هم اکنون بیش از 20 شرکت روسی در منطقه آزاد انزلی مشغول به فعالیت هستند و اولویت اصلی این سازمان در زمینه توسعه روابط اقتصادی بین المللی و گسترش مراودات تجاری با کشورهای حاشیه دریای خزربه ویژه روسیه است.

طالب پور با اشاره بازدید اخیر معاون رئیس جمهور و تعدادی از تجار جمهوری داغستان به منظور سرمایه گذاری دراین منطقه اظهار داشت : پیرو این دیدار مقرر شد هیاتی از مدیران ارشد سازمان و انجمن سرمایه گذاران و کارآفرینان این منطقه در سال آینده به منظور پیگیری مذاکرات صورت گرفته، از بندر ماخاچ کالا بازدید کند.

وی اظهار داشت: همکاری بنادر کاسپین و ماخاچ کالا موجب افزایش میزان حمل و نقل دریایی کالا و مسافر میان دو کشور شده و با بهره برداری از بندر کاسپین زمینه افزایش همکاریهای دو جانبه تجاری و اقتصادی بین دو منطقه بیش از پیش فراهم می شود.

رئیس اتاق بازرگانی جمهوری خودمختار داغستان روسیه در این دیدار با اشاره به وجود اشتراکات فرهنگی و دینی فراوان میان دو منطقه و با اشاره به پیشرفت ها و دستاوردهای سازمان منطقه آزاد انزلی در سال های اخیر، آمادگی اتاق بازرگانی و تجار منطقه داغستان را برای توسعه مبادلات بین مناطق دو گانه اعلام نموده و خواستار توسعه گردشگری دریایی و تجارت چمدانی بین طرفین شد.

بدرالدین محمداوف با اشاره به زیرساخت های ترانزیتی و آثار برجای مانده از معماری ایرانی در ماخاچ کالا، زمینه و شرایط را برای توسعه روابط گردشگری و اقتصادی بین دو منطقه بسیار مناسب ارزیابی کرد و گفت: تجار و بازرگانان این جمهوری در نمایشگاه تخصصی ایران و روسیه که در خرداد سال آینده در مرکز همایش ها و نمایشگاه های بین المللی منطقه آزاد انزلی برگزار می شود مشارکت فعالی دارند.

شایان ذکر است در این نشست نائب رئیس اتاق مشترک ایران و روسیه و رئیس اتاق بازرگانی، صنایع ، معادن و کشاورزی استان گیلان و جمعی از مدیران اتاق بازرگانی استان و معاونین و مدیران سازمان منطقه آزاد انزلی حضور داشتند و هیات اقتصادی جمهوری داغستان از زیرساخت های منطقه آزاد انزلی، مجتمع بندری کاسپین و مرکز همایش ها و نمایشگاه های این منطقه بازدید کردند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری کار ایران (ایلنا)، تاریخ انتشار: 11 اسفند 1395، کدخبر: 464972، www.ilna.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۵
0
0
مگه قبلا وجود نداشت
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین