پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۳۷۷۳
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۲
برای نخستین بار، آمریکا شماری از جنگنده بمب افکن های «اف - ۳۵» خود را روانه شبه جزیره کره کرد تا در رزمایش مشترک سالانه با کره جنوبی که هم اکنون در حال انجام است، شرکت کنند.

شعار سال: اولین مرحله از بزرگترین رزمایش مشترک سالانه آمریکا و کره جنوبی از چهارشنبه با عنوان «فوئل ایگل» در منطقه شبه جزیره کره آغاز شد و تا پایان ماه آوریل (اردیبهشت ماه) ادامه خواهد یافت و حضور این جنگنده ها در این منطقه برای اولین بار صورت می گیرد.

استفاده از این جنگنده ها از سوی آمریکا در این رزمایش نشان می دهد که این کشور قصد دارد حضور نظامی قوی تری در منطقه داشته باشد.

این اقدام آمریکا در عین حال این پیام را به کره شمالی می دهد که واشنگتن برای مهار این کشور از پیشرفته ترین تجهیزات خود بهره خواهد گرفت.

خبرگزاری یونهاپ از کره جنوبی روز پنجشنبه اعلام کرد که این جنگنده ها نه تنها در پروازهای تمرینی شرکت می کنند بلکه قرار است اهداف فرضی روی زمین را نیز هدف قرار دهند.

آمریکا برای اولین بار در ماه ژانویه (دی ماه) گروهی از این جنگنده ها را در منطقه ایوانکویی ژاپن مستقر کرد؛ زمانی که این کشور و برخی از هم پیمانان آن مدعی شدند تهدیدهای هسته ای تسلیحاتی کره شمالی افزایش یافته است.

قرار است تا پایان ماه اوت (مرداد - شهریور) 16 فروند از این هواپیماها در همین پایگاه نظامی مستقر شود.

جنگنده‌های «اف - 35» پیشرفته‌ترین و استراتژیک‌ترین جنگنده آمریکا است که از جنگنده‌های نسل پنجم محسوب می‌شود. این جنگنده ها عمود پرواز هستند و به غیر از داشتن قابلیت رادارگریزی، می توانند در کوتاهترین زمان به پرواز درآیند.

به همین سبب ارتش های آمریکا و کره جنوبی بر این باورند که برای حمله به اهداف بسیار کلیدی در کره شمالی در صورت بروز جنگ، این جنگنده ها قابلیت های بسیار بالایی دارند.

این هواپیمای نظامی دارای رادارهای بسیار پیشرفته ای است که اهداف خود را از فاصله 500 کیلومتری شناسایی می کند.

در رزمایش «فوئل ایگل» (جوجه عقاب) که تا 4 اردیبهشت ادامه خواهد یافت، تمرینات رزمی توسط نیروهای زمینی، هوایی و دریایی که گفته می شود بالغ بر 200 هزار نظامی کره ای و بیش از 10 هزار نظامی آمریکایی در آن شرکت دارند، انجام می شود.

مرحله دوم رزمایش مشترک دو کشور در شبه جزیره کره نیز با عنوان «کی ریزالو» (عزم راسخ) از سیزدهم مارس (23 اسفند) به مدت 10 روز برگزار می شود.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاري ایرنا، تاریخ انتشار: 12 اسفند 1395، کد مطلب: 82449791:www. irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین