پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۵۳۸۶۱
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۶
مدیر برنامه ریزی امور المپیادها و آزمون‌های مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان با اشاره به ظرفیت پذیرش در پایه‌های هفتم و دهم مدارس استعدادهای درخشان گفت: امسال شهر تهران برای پایه دهم این مدارس پذیرش دارد.

شعار سال: فرهاد فتحی نژاد در خصوص ظرفیت پذیرش مدارس استعدادهای درخشان اظهار کرد: هنگام ثبت‌نام در آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان ظرفیت پذیرش هر دبیرستان به همراه نام آن برای داوطلبان مشخص بود و آنها می‌توانستند دبیرستان مورد نظر خود را انتخاب کنند و در شهرهایی که بیش از یک دبیرستان استعدادهای درخشان وجود دارد، داوطلبان می‌توانستند تا سه مدرسه را به ترتیب اولویت انتخاب کنند.

وی افزود: در شهر تهران برای ورود به پایه هفتم دبیرستان‌های استعدادهای درخشان یک هزار و 566 ظرفیت و برای پایه دهم نیز 813 ظرفیت اعلام شده است، این درحالی است که شهر تهران سال گذشته برای پایه دهم پذیرشی نداشت اما امسال با برنامه‌ریزی‌های انجام شده ظرفیتی برای ورود دانش‌آموز به پایه دهم در نظر گرفته شد.

مدیر برنامه ریزی امور المپیادها و آزمون‌های مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان تأکید کرد: دبیرستان‌های دوره دوم متوسطه در شهر تهران هر سه رشته ریاضی، تجربی و انسانی را دارند.

فتحی نژاد بیان کرد: امسال در کل کشور ظرفیت پذیرش حدود 16 هزار نفر برای پایه هفتم و 8 هزار نفر برای پایه دهم و در مجموع 24 هزار نفر است و مدارس استعدادهای درخشان برای پذیرش دانش‌آموز در سال تحصیلی 96-97 هیچ آزمون دیگری تحت عنوان تکمیل ظرفیت ندارند و پس از اعلام اسامی پذیرفته‌شدگان تحت هیچ شرایطی فهرست ذخیره برای مدارس اعلام نخواهیم کرد.

ثبت‌نام داوطلبان آزمون ورودی پایه‌های هفتم و دهم مدارس استعدادهای درخشان از روز دوشنبه (25 بهمن 95) آغاز و تا روز شنبه (7 اسفند 95) ادامه داشت.

آزمون ورودی پایه هفتم دبیرستان‌های استعدادهای درخشان برای دانش آموزان داخل کشور ساعت 9 صبح روز پنجشنبه 14 اردیبهشت 96 و آزمون ورودی پایه دهم دبیرستان‌های استعدادهای درخشان برای دانش‌آموزان داخل کشور ساعت 9 صبح روز جمعه 15 اردیبهشت 96 در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاري تسنیم، تاریخ انتشار: 13 اسفند 1395، کد مطلب: 1344213:www. tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین