پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۳۸۷۱
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۸
سرپرست دفتر طرح‌های عمرانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: اقدامات لازم برای تکمیل و نصب کامل سیستم اطفا حریق و اعلام آن در تئاتر شهر به سرعت پیگیری می‌شود.

شعارسال: مسعود معمار در پی حادثه حریق مختصری که به تازگی در تئاتر شهر اتفاق افتاد و منجر به نگرانی‌های درباره‌ی سیستم‌های ایمنی در صورت وقوع آتش در این مکان شد، درباره‌ی آخرین وضعیت سیستم اطفاء حریق این ساختمان بیان کرد: نصب سیستم‌های اعلام و اطفا حریق در سالن‌های بازسازی شده‌ی تئاتر شهر پیگیری و انجام شده است اما با توجه به کمبود اعتبار و انجام نشدن بازسازی در بعضی دیگر از بخش‌های این مجموعه، هنوز چیزی به سیستم مرکزی وصل نیست و ما در برنامه خود داریم تا این مساله به فوریت در تئاتر شهر اجرا شود.

او با اشاره به اینکه برای انجام یک سری اقدامات در تئاتر شهر اخیرا بودجه‌ای فراهم شده است، افزود:در حال حاضر حدود 2 میلیارد تومان اعتبار با توجه به کمبودهایی که در این بخش داریم، تامین کرده‌ایم تا هم تکمیل این سیستم و هم بخشی از کارهای مربوط به بازسازی انجام شود.

معمار در پاسخ به این که با توجه به اتفاق اخیر در تئاتر شهر که با وجود مختصر بودن می‌توانست در تئاتر شهر به یک فاجعه تبدیل شود،‌ چه زمانی برای نصب سیستم اطفاء حریق پیش بینی شده است؟ گفت: تا قبل از عید نوروز ممکن است این کار تکمیل نشود اما با گروه‌های تاسیساتی مجرب صحبت کرده‌ایم و در برنامه‌های آتی خود به فوریت اقدام می‌کنیم.

او همچنین در پاسخ به اینکه با توجه به شرایط فعلی آیا تئاتر شهر امنیت دارد؟! اظهار کرد: از نظر امنیت و خروج تماشاگران تا حدود زیادی اقدامات لازم انجام شده است و از این جهت مشکل ازدحام جمعیت در صورت بروز حادثه وجود ندارد، ضمن اینکه با آتش‌نشانی هماهنگی‌لازم انجام شده و نقشه‌های ورودی و خروجی به طور کامل مشخص شده تا درصورت لزوم برای اطفا حریق به آنها دسترسی داشته باشند.

وی تاکید کرد: با این حال برای اجرای تمام برنامه‌هایی که در نظر داریم تازه توانسته‌ایم کمی اعتبار تامین کنیم چون در سطح کشور برای تامین اعتبار مشکلاتی وجود دارد اما با توجه به حساسیت موضوع در تئاتر شهر، اقدامات فوری انجام خواهد شد.

روابط عمومی تئاتر شهر اعلام کرد که شامگاه (چهارشنبه، ۱۱ اسفند) حدود ساعت ۲۲ همکارانی برای ساخت دکور در محوطه کارگاه بیرون از سالن‌های مجموعه، در حال جوشکاری بودند که بخشی از آن روی نخاله‌های بیرون کارگاه پرید که باعث گُر گرفتن آن‌ها شد، این اتفاق به سرعت با کپسول آتش‌نشانی خاموش شد ولی با این حال برای اطمینان خاطر آتش‌نشانی در جریان حادثه قرار گرفت تا در محل حضور داشته باشند و بررسی‌های لازم انجام شود که در نهایت ابعاد حادثه با تایید کارشناسان آتش‌نشانی بسیار سطحی و مختصر ارزیابی شد.

روابط عمومی تئاترشهر همچنین تاکید کرده است که خبر منتشرشده در فضای مجازی مربوط به حریق بخشی از مجموعه تئاتر شهر در سال ۸۳ بود، در حالی که اکنون اساسا تالاری به نام «خورشید» در این مجموعه وجود ندارد.

همچنین سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران از آمادگی این سازمان برای بازدید ایمنی از سالن‌های نمایش و اجرای تئاتر خبر داد.

سید جلال ملکی با اشاره به حریق اخیر در مجموعه تئاتر شهر اظهارکرد: شامگاه 11 اسفند ماه حریقی جزیی در یکی از کارگاه‌های واقع در زیر زمین مجموعه تئاتر شهر به سامانه 125 اطلاع داده شد و در پی آن دو ایستگاه به محل اعزام شده و خیلی زود شعله‌های آتش مهار شد و خوشبختانه این حادثه مورد فوتی یا مصدوم نداشت، اما آنچه به نظرم باید مورد توجه قرار بگیرد ضرورت حفظ ایمنی سالن‌های نمایش در سطح شهر است.

وی با بیان اینکه آتش‌نشانی برابر وظیفه خود نسبت به بازدید ایمنی از مراکز تجمعی و عمومی اقدام می‌کند، گفت: سازمان آتش‌نشانی این آمادگی را دارد که از تمامی سالن‌های نمایش و تئاتر بازدید ایمنی انجام دهد.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران درباره اینکه چطور می‌توان برای انجام بازدید ایمنی از مجموعه‌ای به آتش نشانی درخواست داد؟ گفت: مدیران یا مسئولان این مجموعه‌ها می‌توانند با مراجعه به نزدیک‌ترین ایستگاه آتش‌نشانی یا مکاتبه با سازمان آتش‌نشانی درخواست خود را مطرح کرده و در سریع‌ترین زمان ممکن که اغلب در همان زمان ارائه درخواست است، کارشناسان ایمنی سازمان آتش‌نشانی به محل اعزام می‌شوند.

ملکی ادامه داد:‌ پس از حضور کارشناسان ایمنی در محل، از امکانات و تجهیزات اطفای حریق ساختمان بازدید شد و موارد ناایمن و خطرآفرین ساختمان نیز شناسایی می‌شود. همچنین مواردی که باید برای ارتقای ایمنی ساختمان انجام شود نیز شناسایی شده و تمامی این موارد به مالک یا متصدی مربوطه اطلاع داده خواهد شد.

وی با بیان اینکه تمامی این اقدامات به شکل رایگان انجام می‌شود گفت: البته کارشناسان آتش‌نشانی تنها این موارد را شناسایی و اعلام می‌کنند و مسئولان مربوطه باید خودشان پیگیری‌های لازم را انجام دهند تا ایمنی ساختمان انجام شود.

به گفته وی، در گذشته نیز کارشناسان آتش‌نشانی از بسیاری از اماکن تجمعی از جمله برخی از سالن‌های نمایش نیز بازدید کرده است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا ، تاریخ انتشار خبر 13 اسفند 1395، کدمطلب: 95121308200 ،www.isna.ir
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین