پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۳۹۱
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۹
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان چهارمحال و بختیاری با بیان این‌که «تاکنون یک‌هزار و 593 وقف در استان به ثبت رسیده است» گفت: از ابتدای سال‌ جاری تاکنون 84 وقف به ثبت رسیده است.

شعارسال : مرتضی عزیزی در نشست خبری با بیان این مطلب اظهار کرد: این تعداد موقوفه نسبت به سال گذشته 30 درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به وجود 100 بقعه متبرکه شامل زیارتگاه، مدفن امامزادگان و قدمگاه در استان، افزود: تعداد موقوفات به ثبت رسیده در شهرستان شهرکرد، بن، سامان، اردل و کیار 54 و در شهرستان‌های بروجن، فارسان و لردگان به ترتیب 12 ، 9 و 9 موقوفه وجود دارد.

عزیزی وقف یک‌هزار و 200 متر زمین زراعی در شهر سورشجان برای احداث مسجد به ارزش هزار میلیون ریال، احداث دارالقرآن سه طبقه منصور کاظمی با متراژ 700 متر و اعتبار هفت‌هزار میلیون ریال، احداث ساختمان تجاری با 156 متر مربع با اعتبار 10 میلیارد ریال در شهرستان سامان را از وقف‌های شاخص سال‌جاری برشمرد.

وی با بیان این‌که «تاکنون یک‌هزار و 593 وقف در استان به ثبت رسیده است» خاطرنشان کرد: این موقوفات شامل 288 موقوفه درآمددار، یک‌هزار و 30 باب مسجد، 272 حسینیه و سه دارالقرآن است.

عزیزی اعتبارات اماکن مذهبی در سال جاری را 20 میلیارد و 500 میلیون ریال عنوان کرد و گفت: خوشبختانه این مبلغ نسبت به سال گذشته رشد پیدا کرده است.

وی مبلغ مطالبه از دستگاه‌های دولتی در شهرستان‌های شهرکرد و بروجن را دو میلیارد و 400 میلیون ریال عنوان کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان با اشاره به ضرورت توجه به نیازهای روز جامعه در وقف، تصریح کرد: اوقاف و امور خیریه استان آمادگی دارد مشاوره و راه‌کارهای لازم را به واقفان ارائه دهد.

وی با بیان این‌که «موقوفات بسیار خوبی در استان به ثبت رسیده است» تاکید کرد: تهیه مسکن، تامین جهیزیه، خوابگاه دانشجویی و کمک‌هزینه مخارج تحصیلی دانش‌آموزان و دانشجویان از جمله نیاز‌های امروز جامعه است.

عزیزی در پایان برگزاری همایش یاوران وقف و تجلیل از واقفان، دیداربا قضات، دیدار با اقشار و اصناف(بازاریان و پزشکان)، دیدار با استاندار و معاونان، دیدار با خانواده شهدا و همایش وقف و رسانه را از جمله برنامه‌های این اداره در هفته وقف برشمرد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وب سایت خبرگزاری دانشجویان ایران "ایسنا ، تاریخ انتشار سه شنبه 17 آذر 1394 ، کد مطلب : 94091709940 : www.isna.ir

اخبار مرتبط
برگزیده ها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین