پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۴۰۱۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۴
مقامات آمریکایی از موافقت اولیه «رکس تیلرسون» وزیر امور خارجه این کشور با پیشنهاد کاخ سفید برای کاهش 37 درصدی هزینه های دیپلماتیک و کمک خارجی خبر دادند؛ تصمیمی که می تواند منجر به لغو کلی برخی از برنامه ها و کاهش نیروهای این وزارتخانه شود.

شعار سال: به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، تیلرسون گفته است که خواستار کاهش بودجه وزارت متبوعش در سه سال به جای یک کاهش چشمگیر یکباره است.
مقامات آگاه از واکنش تیلرسون در مقابل پیشنهاد دفتر مدیریت و بودجه آمریکا، روز جمعه گفتند که تیلرسون پیشنهاد داده است بودجه وزارت خارجه و آژانس توسعه بین المللی با کاهش 20 درصدی در بودجه سال بعد آغاز شود.


مقامات مذکور که به دلیل اجازه نداشتن برای اظهار نظر علنی درباره این مساله تا قبل از ارائه آن به کنگره خواستند نامشان فاش نشود، خاطرنشان کردند تیلرسون روز پنجشنبه این پاسخ خود را برای «مایک مالوانی» مدیر این دفتر ارسال کرده است.
به گفته مقامات یاد شده، تیلرسون این رویکرد خود را به فرود امن یک هواپیما تشبیه کرد و گفت: کاهش تدریجی به جای کاهش ناگهانی و یکباره بودجه وزارتخانه اش می تواند تبعات گسترده ای در سیاست و هزینه های سیاسی و انسانی داشته باشد.
آنها هشدار دادند واکنش تیلرسون آغازگر مذاکره با دفتر بودجه و توسعه است که می تواند به ارقام متفاوتی منجر شود. این طرح سپس در اختیار کنگره قرار می گیرد و تغییرات بیشتری در آن حاصل می شود.


برخی از قانونگذاران آمریکایی از جمله جمهوری خواهان ارشد و مفسران نظامی کنونی و پیشین آمریکایی با کاهش شدید هزینه های کمک خارجی و دیپلماسی مخالفت کرده اند.
مجموع بودجه وزارت امور خارجه و اداره توسعه بین المللی آمریکا (USAID) در سال جاری 50.1 میلیارد دلار بوده است که کمی بیش از یک درصد مجموعه بودجه فدرال است. کاخ سفید به دنبال صرفه جویی گسترده در سهم بخش های غیردفاعی در مجموعه بودجه برای جبران پیشنهاد افزایش 54 میلیارد دلاری در هزینه های نظامی است.


یکی از پیشنهادهایی که مطرح شده است اما در واکنش تیلرسون در آن اشاره نشده، قرار دادن اداره توسعه بین المللی آمریکا که اکنون عملکردی نیمه مستقل دارد، تحت نظر کامل وزارت خارجه است. این اقدام، برخی دفاتر اجرایی و نمایندگی های اداره توسعه بین المللی آمریکا را با ادغام عملکرد آنها با برخی دفاتر کمک منطقه ای وزارت خارجه کاهش خواهد داد.
ترامپ در وعده های انتخاباتی خود به کاهش کمک های آمریکا به کشورهای خارجی اشاره کرده بود. وی همچنین وعده داده بود توانمندی های نظامی این کشور را تقویت کند.


ترامپ برای اجرای طرح بازسازی توانمندی های نظامی، اعتبارات کمک های توسعه وزارت امورخارجه کشورش را هدف قرار داده است. پیش از این نیز به صندوق بازنشستگان و بودجه حفاظت از محیط زیست به عنوان اهداف چنین کاهشی اشاره شده بود.
برخی جمهوریخواهان از جناح نومحافظه کار اعلام کرده‌اند که افزایش 54 میلیارد دلاری بودجه نظامی آمریکا برای یک سال مالی با توجه به احتمال روی دادن مناقشات پیش‌بینی نشده اندک است.
دمکرات‌ها نظر دیگری دارند و می گویند با توجه به اینکه آمریکا در مسیر کاهش اقدامات نظامی فرامرزی خود قرار دارد، دیگر نیازی به افزایش بودجه نظامی نیست و باید این هزینه ها را برای حل یکسری چالش‌های داخلی از جمله مسئله خدمات درمانی بهتر و امور زیست محیطی هزینه کرد.


ترامپ مدعی شده است که این افزایش بودجه را برای بازسازی بخش‌هایی از ارتش نیاز دارد. این امکان نیز وجود دارد که ترامپ با این افزایش بودجه به دنبال اجرای طرح های نظامی جدید در پنتاگون باشد.
در سال 2010 نیز رقم 600 میلیارد دلار بودجه نظامی برای دولت وقت این کشور در نظر گرفته شد که بیشتر به دلیل عملیات ها در عراق و افغانستان بود. این در حالیست که به دلیل تمرکز بر این عملیاتها حفظ و بازسازی ده ها هزار کشتی، هواپیما و خودروهای نظامی پنتاگون مورد بی توجهی قرار گرفت.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تحلیلی خبرآنلاین، تاریخ 14 اسفند 95، کد مطلب: 642704: www.khabaronline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۰۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۶
0
0
هزینه دیپلماتیککه کم نمی شه، هزینه کمک خارجی رو جهت دهی می کنند
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین