پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۴۳۵۸
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۱
روستای باغو از آبادي‌هاي قديمي كيش است كه در جنوب غربي جزيره قرار دارد. در حال حاضر اين آبادي جز چند خانواده دامدار، سكنه ديگري ندارد.
شعارسال: دراين منطقه بيشه انبوهي از انواع درختان بومي به چشم مي‌خورد كه در آن ميان، مجموعه درختان كهنسال لور زيبايي چشمگيري دارد. در میان مردم بومی این محل به افسانه‌ی ننه باغو شهرت دارد.

اسناد متعدد مربوط به این منطقه که از دوره قاجاریه باقی مانده است و همچنین سیاحانی که در این دوره از منطقه دیدن کرده اند ، گویای آن است که روستای باغو پیش از دوره قاجاریه وجود داشته است.

از اماکن جالب این روستا مسجدی به نام محمد است که بر روی دیوار آن سال ۸۸۱ هجری قمری درج شده و گواه قدمت زندگی در این روستای عجیب است.

گذشته از جمعیت بومی طایفه ای غیر بومی به نام گودار (گودر) در قسمت جنوب شرقی روستا استقرار دارند که در حدود 12% از کل جمعیت روستا را به خود اختصاص داده اند گودار ها دارای رنگ پوست تیره و لهجه ای خاص می باشند و اکثرا به کار رامشگری و نوازندگی و شکار روزگار می گذرانند.

روستاي باغو از خاكي مستعد برخوردار است. دامداری نیز یکی دیگر از فعالیت های اقتصادی مردم روستا محسوب می شود به طوری که کشاورزان این روستا در کنار فعالیت های کشاورزی به کار دامپروری نیز اشتغال دارند.

به منظور گسترش امكانات تفریحی و توسعه فضای سبز در جزیره و بهره‌برداری از زیبایی‌های طبیعی روستای باغو كه از خاكی مستعد برخوردار است، «پارك دلیران» با وسعت ۶۰ هكتار در این منطقه احداث شده است.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت مکان بین، تاریخ انتشار: - ، کدخبر: - ، www.makanbin.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین