پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۴۵۳۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۹
مدیر کل موزه ها و اموال منقول تاریخی گفت: با حمایت دولت راه برای قوانین مجموعه داری و فروش آثار فرهنگی و هنری مجاز باز شده و تا یکماه دیگر قانون آن به تصویب می رسد.

شعار سال: چهارمین گردهمایی مجموعه داران ایران صبح امروز (9 اسفندماه) با حضور گسترده مجموعه داران در سالن اجتماعات موزه ملی ایران برگزار شد.

از معاونت میراث فرهنگی، محمدرضا کارگر در این مراسم یران اظهار کرد: با حمایت دولت راه برای قوانین مجموعه داری و فروش آثار فرهنگی مجاز باز شده و تا یکماه دیگر قانون آن به تصویب می رسد، طوری که بخش خصوصی می تواند با مجوزهای لازم آثار فرهنگی مجاز خود را به فروش برسانند.
مدیر کل موزه ها و اموال منقول تاریخی افزود: اگر هر جامعه ای ارزشها، داشته ها، تجربه و استعدادهای خود را بشناسد و بر آنها تکیه کند قطعا دنیا نیز قدردان آن خواهد بود.

وی اضافه کرد: مجموعه داران کشور تلاش می کنند که هنر و اندیشه و فرهنگ ایرانی تداوم پیدا کند. به طوری که هم اکنون مجموعه داری به جایگاهی رسیده که اهداف آن در جهت رسالتی است که موزه ملی ایران و دیگر موزه ها دارند.

مدیر کل موزه ها و اموال منقول تاریخی گفت: مجموعه داری امروز دیگر به نیازهای فردی پاسخ نمی دهد و مجموعه داران ایران در حال حاضر با تکیه بر توان و سرمایه خود نه تنها به نیازهای جامعه پاسخ می دهند که با رسالتی که برعهده گرفته اند مانع از خروج آثار فرهنگی به خارج از ایران می شوند.

به گفته کارگر، با توجه به گسترده شدن مجموعه داری در کشور و صیانتی که از سوی این صنف برای گردآوری و حفاظت از آثار فرهنگی صورت می گیرد، نگرانی ها نسبت به خروج آثار فرهنگی از کشور کاهش پیدا کرده است و این رسالتی است که مجموعه داران دانسته بر دوش دارند.

آنطور که مدیر کل امور موزه های کشور معتقد است، در سالهای گذشته مجموعه داری بیشتر پاسخ به یکسری نیازهای فردی بود اما هم اکنون بر اساس نیاز جامعه شکل می گیرد. این گرایشی که هم اکنون بوجود آمده می تواند تحولی عظیم در اهداف مجموعه داری ایجاد کند.
کارگر تاکید کرد: حمایت مردم و مشارکت مردمی بسیار مهمتر از حمایت دولتی است بنابراین با تداوم رسالتی که مجموعه داران به دوش گرفته اند مردم و جامعه قطعا قدردان آنها خواهند بود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار 9 اسفند 1395، کد مطلب: 82446435: www.irna.ir
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۳
0
0
امیدواریم این قانون هرچه زود تر تصویب شود و مالکیت حقوقی و معنوی این آثار هنری به طور مشخصی شفاف سازی شود
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین