پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۴۸۰۷
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۳
از نظر تاریخی بعد از کلیسای تادئوس قرار دارد و تاریخ بنای آن متعلق به قرن نهم میلادی است. کلیسای مزبور به یاد استپانوس، کشیشی که در سال 37 میلادی به دست یهودیان سنگسار شد، بنا شده است.

شعار سال: از نظر تاریخی بعد از کلیسای تادئوس قرار دارد و تاریخ بنای آن متعلق به قرن نهم میلادی است. کلیسای مزبور به یاد استپانوس، کشیشی که در سال 37 میلادی به دست یهودیان سنگسار شد، بنا شده است. ساختمان شکل کلی صلیبی دارد. بنای آن استوانه­ای با گنبد مخروطی شکل است که دور تادور آن از سنگ لاشه حصار بندی شده و شامل سه قسمت صحن (نمازخانه) و گنبد شانزده ضلعی، برج ناقوس و اجاق دانيال مي‌باشد. صحن دارای درب چوبی بسیار زیبایی با ابعاد 2.5×1.5 متر است که به سبک دوره قاجاریه منبت کاری شده و دارای میخکوب­های فلزی بزرگ بر روی منبت­کاری­ها است. یک طاق مقرنس کاری شده نیز زینت بخش آن است. محراب از کف نمازخانه 96 سانتیمتر بلندتر بوده و دارای پوشش سنگ مرمر است. گنبد 16 ضلعی دارای اضلاع 16 گانه به شکل طاق نماهایی با طاق­های جناغی است. برج ناقوس در قسمت جنوبی بنا، بر روی چهار ستون قرار گرفته است و نقش برجسته­های روی ناقوس شامل فرشته طیب، ترنج ستاره و گل هشتپر است. در اطراف کلیسا محوطه تفرجگاهی زیبایی وجود دارد.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از سایت گردشگری ایران، تاریخ انتشار: -، کد مطلب: -:www. gardeshgariiran.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین