پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۴۸۴۹
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۲
کنفرانس ملی فرهنگ ‌سازمانی با رویکرد توسعه و جایزه مسئولیت‌اجتماعی، با حضور سیدرضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی‌اتمی‌ایران، اندیشمندان، صاحب‌نظران، استادان و علاقه‌مندان، به همت انجمن مدیریت ایران و دانشگاه خاتم برگزار شد.
شعارسال: بنابر اعلام بانک‌ پاسارگاد، در این کنفرانس ضمن اهدای جایزه‌ مسئولیت‌های اجتماعی به سازمان‌های برتر، از خانواده گرانقدر شهدای آتش‌نشان که در حادثه دلخراش ساختمان پلاسکو جانفشانی کردند، تقدیر شد.

همچنین پنل‌های تخصصی و سخنرانی‌های علمی در خصوص جنبه‌های مختلف فرهنگ سازمانی و مسئولیت‌های اجتماعی برگزار شد.

مجید قاسمی رئیس انجمن مدیریت ایران و رییس شورای سیاست‌گذاری کنفرانس ضمن تأکید بر اهمیت بسزای فرهنگ در سازمان‌ها گفت: خداوند را شاکرم که توانستیم کنفرانس فرهنگ سازمانی را برگزار کنیم. کنفرانسی که بتواند توجه استادان و مدیران اجرایی را به این واقعیت جلب کند که فرهنگ سازمانی چه غوغایی در سازمان می‌کند.

رئیس دانشگاه خاتم تصریح‌کرد: محور اصلی و شاخص این کنفرانس که به همت انجمن مدیریت ایران و دانشگاه خاتم سامان یافته، پرداختن به مفهوم فرهنگ با تأکید بر نقش انسان و هویت فردی بر فرهنگ سازمانی و فرهنگ اجتماعی است. از این روی، دست‌یابی به ارزش‌ها و الگوهای مناسب رفتار حرفه‌ای در توسعه پایدار در سه حوزه فردی، سازمانی و اجتماعی، اشاعه مهارت‌های نوین فرهنگی با تکیه بر ضرورت‌های آینده‌نگرانه، بررسی نقش تعلق، تعهد و وفاداری سازمانی و کارگروهی در توسعه فرهنگ کسب و کار، اثرات فرهنگ ملی بر فرهنگ سازمانی و بالندگی اجتماعی و عشق به میهن، به عنوان هدف‌ها و محورهای این همایش علمی انتخاب و تعیین شده‌اند.

رئیس کنفرانس فرهنگ سازمانی افزود: کنفرانس برای پیشبرد این هدف‌ها، از همکاری و مشارکت ارزشمند قریب به 30 نفر از استادان برجسته و صاحب‌نظران عرصه مدیریت کشور که سال‌های طولانی، بعضاً به درازای یک عمر، در این عرصه به پژوهش و آموزش اشتغال داشته‌اند، به‌عنوان اعضای هیأت‌علمی بهره جسته‌ است.

قاسمی تصریح‌کرد: سخنرانی پروفسور دانیل دنیسون به‌عنوان یکی از صاحب‌نظران برجسته بین‌المللی در حوزه فرهنگ سازمانی به‌صورت ویدئو کنفرانس، رونمایی از نقشه راه ارتقا فرهنگ سازمانی در نظام اداری کشور برای نخستین‌بار و معرفی سه کتاب تخصصی جدیدالانتشار در حوزه مدیریت، از دیگر رخدادهای این کنفرانس است.

مدیرعامل بانک‌پاسارگاد یادآوری کرد: علاوه بر این، همزمان با این رویداد علمی، کوشش شده‌، با پرداختن به مفهوم مسئولیت‌های اجتماعی سازمانی، این نکته ظریف تبیین شود که این مفهوم گران‌سنگ بسیار فراتر از انجام امور عام‌المنفعه و خیریه، از آن پایه از کفایت برخوردار است که در جایگاه یک رویکرد مدیریتی ارزشمند، همه ابعاد اصلی سازمانی را در برگیرد.

وی در ادامه افزود: در همین زمینه، با هدف ایجاد رقابتی سازنده میان سازمان‌ها و بنگاه‌های اقتصادی، چارچوبی بدیع و نوآورانه برای ارزیابی عملکرد سازمان‌ها با عنوان جایزه مسئولیت اجتماعی مدیریت طراحی و معرفی شده که هدف آن از یک سو تبیین هر چه بیشتر این رویکرد مدیریتی در سطح سازمان‌های ایرانی و از سوی دیگر شناسایی سازمان‌های برتر و معرفی و قدردانی از آنها و نیز تشویق دیگر سازمان‌ها برای گام نهادن در این مسیر پر خیر و برکت بوده‌ است.

رئیس انجمن مدیریت ایران ادامه داد: در نخستین دوره از این جایزه با سپاس از حضور خانواده‌های آتش‌نشانان دلاور و فداکار کشورمان که در راه حفظ مال و جان هموطنانمان در حادثه پلاسکو بی‌پروا به قلب آتش زده و ققنوس‌وار آسمانی شدند و به شهیدان پیوستند، به‌عنوان مهمانان ویژه، شایسته است با یادآوری خاطره از خودگذشتگی‌ها و جانفشانی‌های این رادمردان، بار دیگر از سوی همه فرهیختگان، مدیران عالی و حاضران در این نشست و همچنین از سوی آحاد جامعه، از مجاهدت‌ها و ایثارهای وصف‌ناشدنی این قهرمانان قدردانی کنیم.

وی در ادامه با تأکید بر اهمیت فرهنگ در سازمان‌ها تصریح‌کرد: فرهنگ پدیده‌ی شگرف و پیچیده‌ای است که همیشه و در همه حال و از همه سو ما را در احاطه دارد و به‌عنوان مجموعه‌ای به‌هم آمیخته و متعامل از باورها، هنجارها و ارزش‌های مشترک، مبنای اندیشیدن و چگونگی رفتار شده تا جایی که موجودیت ما را وابسته به خود کرده‌ است.

قاسمی ادامه داد: به باور بسیاری از پژوهشگران، نسبت فرهنگ به سازمان مانند نسبت شخصیت است به فرد و لذا اعتقاد بر آن است که ایجاد بالندگی سازمانی و بالندگی جامعه، مستلزم پرداختن مطلوب و مستحکمی برای حرکت و پویایی سازمان ایفای نقش کند و یا به مانعی در راه هرگونه پیشرفت و تعالی تبدیل شود.

وی ادامه داد: به فرهنگ سازمانی توجه ویژه‌ای کنید؛ نه تنها توجه کلی، بلکه به جزئیات آن نیز توجه کنید. روزی ما در حال تبیین نقشه راه بانک‌پاسارگاد بودیم، خود را روی فرهنگ سازمانی متمرکز کردیم. این بحث بسیار مهمی بود که تا سال 1384 حداقل بنده ندیده بودم که جایی تعریف و تبیین شده‌ باشد. عنوان شغلی ما بر اساس فرهنگ سازمانی تبیین شده‌ است. همکاران ما بر اساس فرهنگ سازمان نام برده‌ می‌شوند. ما عباراتی مانند شماره پرسنلی و شماره کاربری نداریم. همکاران ما هر یک، دو شناسه همکاری و سهامداری دارند. نام بانک‌پاسارگاد نیز مهم‌ترین بخش فرهنگ سازمانی ما است. نامی که مملو از معنویت، افتخار و تاریخ ایران است. نامی که همه ایرانیان از سراسر دنیا از ما درخواست می‌کنند تا لوگو و نشان آن را به سینه بزنند؛ همین به فرهنگ جهت می‌دهد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، تاریخ انتشار: 30 بهمن 1395، کدخبر: 95113021093، www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین