وی ضمن اشاره به سایر موفقیتهای بانکپاسارگاد در زمینه دریافت گواهینامههای استاندارد ایزو، تصریحکرد: بانکپاسارگاد در این مسیر، موفق شد علاوه بر دریافت گواهینامه ایزو ۱۰۰۰۲ در حوزه رسیدگی به شکایات مشتریان، گواهینامه ایزو ۱۰۰۰۴ در حوزه ارزیابی و سنجش رضایتمندی مشتریان را نیز برای چهارمین بار تمدید کند. پیش از این نیز این بانک موفق به دریافت ایزو ۱۰۶۶۸ در حوزه ارزیابی ارزش برند، ایزو ۱۰۰۱۵ در حوزه مدیریت آموزش و ایزو ۲۷۰۰۱ در حوزه مدیریت امنیت اطلاعات شد.
استاندارد ایزو ۱۰۰۰۴ از خانواده ایزو ۹۰۰۰ بوده و دستورالعملهایی را برای تدوین روشهای حرفهای اندازهگیری میزان رضایت مشتریان را در اختیار سازمانها قرار میدهد.
استاندارد ایزو ۱۰۰۰۲ نیز در خانواده ایزو ۹۰۰۰ ردهبندی میشود و موضوع آن برنامهریزی و اجرای فرآیندی اثربخش و موثر در مورد رسیدگی به شکایات مشتریان است. مشخص بودن مسئول فرآیند رسیدگی به شکایات مشتریان، مشخص بودن مبادیهای ارسال و دریافت شکایات مشتریان، دسترسی شکایتکنندگان به فرآیند رسیدگی خود، اعلام وصول شکایت به مشتری و… از جمله مواردی است که رعایت آن میبایست توسط متقاضی مدون و اجرایی شده باشد.
با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، تاریخ انتشار: 18 اسفند 1395، کدخبر: 95121812297، www.isna.ir
ا.ف75