پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۴۹۰۵
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۴
غار یخ مراد در حوالی روستای آزادبر و روستای کهنه ده در منطقه گچسر و جاده چالوس می باشد. فاصله این غار از تهران در حدود ۶۵ کیلومتر می باشد.دریچه ی ورودی این غار در ارتفاعات کوه های منطقه واقع شده است و مسیر غار عموما شیب دار و رو به پایین می باشد که نهایتا با رسیدن به اعماق کوه ،با چشمه های یخ زده درکف زمین و استالاگمیت های اسفنجی غار مواجه می شوید.

شعار سال: دهانه ی غار سه متر پهنا و هشت متر ارتفاع دارد. در ماههای اسفند و فروردین ،قندیل های بسیار زیبای غار در بهترین وضعیت خود به سر می برند.در بخشی از غار یخ مراد چهار طبقه با اختلاف ارتفاع بیش از ۳۰ متر دیده می شوند.

در فصل بهار گیاهان معطر کوهستانی اطراف محوطه ،بیرون غار را می پوشاند که این منظره برای بازدید کنندگان از غار بسیار دیدنی است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی گردشگری ایران، تاریخ انتشار -، کد مطلب: - : www.gardeshgariiran.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین