پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۵۰۲۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۳
دبیر اتحادیه انجمن‌های علمی حوزه فناوری گفت: ضعف مدیریتی و نداشتن دانش کافی مدیران و رؤسای مراکز پژوهشی یکی از معضلات اساسی در حوزه فعالیت‌های پژوهشی است.

شعار سال : جلیل خاوندگار با تاکید بر اینکه خوشبختانه طی 25 سالی که ایران وارد فعالیت‌های پژوهشی در دانشگاه‌ها، مراکز آموزشی و پژوهشی، مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری شده است، توانسته است توفیقات بی‌شمار و موفقیت‌های عدیده‌ای را کسب کند، افزود: مهم‌ترین مشکلی که امروزه در کشور دامنگیر حوزه پژوهش شده است و شاید چندان دیده نشود، موضوع نداشتن مدیرانی است که سابقه تجربه فعالیت‌های پژوهشی و یا گذارندن دوره‌های مدیریتی را داشته باشند.

این پژوهشگر ادامه داد: مدیران و رؤسای دانشگاه‌ها و مراکز علم و فناوری و پژوهشی که بتوانند تجربه مدیریتی صحیحی داشته باشند، در کشور وجود ندارد و همین موضوع شاید سبب عقب‌ماندگی‌هایی در حوزه پژوهش شده است.

وی خاطرنشان کرد: مدیران ما اتکای شدیدی به بودجه دولتی در مدیریت اقتصادی مجموعه‌ای که در آن فعالیت می‌کنند، دارند. رؤسای این مراکز، اداره و مدیریت مراکزشان را بر اساس تجربیات غیرآموزشی انجام می‌دهند و همین موضوع موجب شده است تا برای انجام هر فعالیتی مجبور به تجربه آن باشند که این موضوع خود هزینه زیادی را در بر خواهد داشت.

دبیر اتحادیه انجمن‌های علمی حوزه فناوری با اشاره به لزوم تربیت و استقرار مدیرانی باتجربه کار عملی و آموزشی، افزود: مدیران مؤسسات و دانشگاه‌های ما خود را متکی به بودجه دولت کرده‌اند و این متمرکز شدن بر بخش دولتی موضوعی است که مراکز علم و فناوری ما را نیز تهدید می‌کند و این در حالی ‌است که بحران اصلی ما پایین بودن کیفیت و سواد علمی اساتید، دانشجویان، پژوهشگران و سرمایه‌های انسانی‌مان نیست، بلکه ضعف در مدیریت این سرمایه‌های فکری است.

خاوندگار یادآور شد: انجام فعالیت‌های پژوهشی، تبدیل کردن یک مقاله پژوهشی به محصول قابل ارائه به بازار و معرفی آن به صنعت و در کل قابلیت تبدیل دانش فنی به محصولی که بتواند ارزآوری به کشور داشته باشد، نیازمند داشتن مدیری است که بتواند این مقالات را ساماندهی کند؛ اما متاسفانه بخش مدیریتی موضوعی است که در این حوزه مغفول مانده است.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، تاریخ 1 دی 95 ، کد مطلب: 95100100428: www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۴
0
0
کل کشور اتکا به بودجه دولتی دارند، شما دارید اشتباه قضاوت می کنید، جناب دکتر.
تحقیقات عموما حلقه تبعی توسعه محسوب می شود. اول اقدام و اجرا قرار دارد. یعنی ذات توسعه و فعالیت های توسعه ای از این جنس است. این طور نیست که اول تحقیق کنیم و بعد توسعه را راه بیندازیم.
وقتی کشوری دولتی است، کدام مرجع یا فرد اقدام به پرداخت هزینه تحقیقات می کند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین