پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۵۰۳۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۱
رئیس انجمن ژئوپلتیک ایران برضرورت استفاده از توان و تخصص های علمی دراداره و مدیریت انجمن های علمی تأکید کرد و گفت:دانشگاه های کشور نقش مهمی در پیشبرد اهداف نظام مقدس اسلامی ایفامی کنند.

شعار سال: سردارسرلشکر سید یحیی رحیم صفوی در همایش آمایش سرزمین، جایگاه خزر و چشم انداز توسعه که ظهر چهارشنبه در منطقه آزاد انزلی برگزار شد، اظهار کرد: دانشگاه های کشور نقش مهمی در پیشبرد اهداف نظام مقدس اسلامی ایفامی کنند.

وی بر ضرورت استفاده از توان و تخصص های علمی در اداره و مدیریت انجمن های علمی تأکید کرد و گفت: می توان برای مرتفع کردن بسیاری از مشکلات کشور از موضوع پایان نامه های دانشجویی بهره برد.

مشاور عالی مقام معظم رهبری افزود: وجود ۸۰ هزار عضو علمی و تحصیل بیش از چهار میلیون دانشجو در وزارت علوم پتانسیل بسیار غنی ای بوده که می توانیم به نحوه احسنت از این ظرفیت استفاده کنیم.

وی با اشاره به شش حوزه ژئوپلیتیکی در اطراف ایران، تصریح کرد: سه حوزه ژئوپلیتیکی دریای خزر، آسیای مرکزی و قفقاز آناتولی موضوع و هدف از برگزاری این همایش است.

سردار رحیم صفوی کاهش عوامل منفی ژئوپلیتیکی را بهترین راهکارهای راهبردی ایران در دریای خزر عنوان کرد و افزود: اتصال راه آهن روسیه به ایران و حمل و نقل شمال به جنوب می تواند در حوزه اقتصادی منافع میلیارد دلاری برای ایران به دنبال داشته باشد.

وی با بیان اینکه ایران می تواند با حضور در حوزه گردشگری و ایجاد برخی تسهیلات اعم از لغو ویزا، صدور ویزا در مرزهای کشور، کاهش تعرفه های گمرکی زمینه های ورود گردشگر به کشور را فراهم کند، اظهار کرد: روسیه با جمعیت ۱۵۰ میلیون نفری سالانه پنج میلیون مسافر به ترکیه اعزام می کند که می توانیم با فراهم کردن این زیرساخت ها بسترهای لازم برای مسافرت یک میلیون نفر را درایران فراهم کرد.

رئیس انجمن ژئوپلیتیک ایران در ادامه به اهمیت اتصال خط لوله نفت و گاز ایران به حوزه های ژئوپلتیکی اشاره و اظهار کرد: اتصال خط لوله نفت و گاز کشورهای حاشیه دریای خزر به بندر جاسک سالانه میلیاردها دلار درآمد برای کشور به دنبال دارد.

به گفته این مسئول افزایش صادرات کالای غیرنفتی به کشورهای اطراف با توجه به مجموع ۱۸۴ میلیون نفری جمعیت این کشورها می توان منبع کسب درآمد فوق العاد خوبی برای ایران محسوب شود.

وی با بیان اینکه براساس گزارش مسئولان ارشد گیلان بیش از پنج هزار تن گوشت مرغ مازاد در استان وجود دارد، گفت: با بهره گیری از این ظرفیت در صادرات به کشورهای اطراف دریای خزر درآمد خوبی نصیب استان می شود.

مشاور عالی مقام معظم رهبری با اشاره به حوزه های فرهنگی، ورزشی واجتماعی، خاطرنشان کرد: می توان با برپایی جشنواره های فرهنگی، هنری و برگزاری مسابقات ورزشی، توسعه روابط دانشگاهی، پذیرش دانشجو و اقدامات دیگرزمینه گسترش روابط میان ایران و کشورهای حاشیه دریای خزررا فراهم کرد.

وی با تأکید برضرورت تکمیل و بهره برداری هر چه سریعتر از راه آهن رشت، گفت: تکمیل این خط ریلی و اتصال آن به جمهوری آذربایجان و روسیه می تواند تأثیرفراوانی در ترانزیت کالا و مسافر در منطقه داشته باشد.

به گفته این مسئول متاسفانه در ۳۷ سال بعداز پیروزی انقلاب اسلامی اقدامات مناسبی برای توسعه شبکه ریلی کشور با توجه به کم هزینه تر بودن احداث شبکه ریلی نسبت به اتوبان صورت نگرفته است.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ 3 آذر 95 ، کد مطلب: 3832202: www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۴
0
0
منتظریم ببینیم که سردار چه اقداماتی برای اجرایی شدن نکات مهمی که فرمودند، انجام می دهند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین