پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۵۱۵۰
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۱
رئیس انجمن علمی روانپزشکان استان قم از برگزاری نخستین همایش ملی "باورهای بنیادین و علوم رفتاری" در قم خبر داد.

شعار سال: دکتر عباس شهیدی صبح امروز در نشست خبری که در مرکز جامع پزشکی اعصاب و روان باور برگزار شد، با اشاره به برگزاری نخستین همایش ملی باورهای بنیادین و علوم رفتاری در قم اظهار داشت: این همایش ملی با کمک نهادها و دستگاه‌های مختلف ازجمله مرکز اعصاب و روان باور، دانشگاه علوم پزشکی قم، استانداری قم، سازمان پزشکی قانونی،دانشگاه‌ها و مراکز حوزوی و غیره در روز جمعه 20 اسفندماه برگزار می‌شود.

وی بابیان اینکه این همایش از ساعت 8:30 صبح در فرهنگسرای جوان واقع در انتهای خیابان خاکفرج برگزار می‌شود، افزود: محورهای این همایش ملی باورها و اختلالات روانی، سلامت روانی، مسائل اجتماعی، زندگی و خانواده، تعلیم و تربیت، معنویت و اخلاق و معضلات اجتماعی است.

رئیس همایش ملی باورهای بنیادین و علوم رفتاری از ارسال 200 مقاله به دبیرخانه این همایش خبر داد و خاطرنشان کرد: فراخوان جمع‌آوری مقالات از خرداد 95 آغاز شد که 200 مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال و 12 مقاله در روز همایش موردتقدیر قرار خواهند گرفت.

وی یکی از سخنرانان این همایش ملی را امیرآبادی عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی دانست و گفت: یکی از مسئولان استانداری از دیگر سخنرانان این همایش در کنار مباحث علمی و تخصصی خواهد بود.

شهیدی تصریح کرد: 25 درصد جامعه دچار اختلالات روانپزشکی هستند و از 10 علت ازکارافتادگی 5 مورد آن نیز مربوط به روانپزشکی است که در این شرایط یکی از اهداف این همایش شناخت بهتر بیماری‌ها ،درمان، کمک به بومی‌سازی درمان‌هاست. همچنین شرکت در این همایش رایگان بوده و برای رزرو حضور مردم می‌توانند با شماره تلفن‌های 37731188 و 09109668922 تماس حاصل کرده و در این همایش شرکت کنند.

وی با تأکید بر اینکه باورهای عمیق دینی در کاهش بیماری‌های روانپزشکی نقش به سزایی دارد، عنوان کرد: یکی از اهداف این همایش پیگیری ارتباط بین علم روانشناسی و اسلام است و در این زمینه مراکز حوزوی مانند پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و موسسه آموزش و پژوهشی امام خمینی(ره) با این همایش همکاری و ایده پردازی کرده‌اند.

رئیس مرکز جامع پزشکی اعصاب و روان باور به اقدامات این مرکز در قم اشاره کرد و افزود: این مرکز زیر نظر وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی قم در امور روانپزشکی، روانشناسی، پیشگیری و آموزشی در قسمت‌های رواشناسی کودک و نوجوان، مشکلات اعتیاد، روانشناسی بالینی، استفاده از تکنولوژی دستگاهی، انتشار فصلنامه تخصصی، برگزاری کارگاه‌ها و نشست‌های علمی و مشاوره تلفنی در قم مشغول فعالیت است.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت خبری برنا، تاریخ 21 اسفند 95 ، کد مطلب: 531939: www.bornanews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین