پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۵۱۹۵
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۵
نیروهای عراقی در راستای عملیات خود برای بازپس‌گیری غرب موصل، به پیشروی در بخش قدیمی شهر ادامه می‌دهند. آنها اکنون به چند صد متری مسجدی رسیده‌اند که البغدادی در آن خطبه مشهور خود را خواند.
شعار سال: به نقل از شبکه خبری المیادین، منابع عراقی اعلام کردند که یگان‌های مختلف ارتش عراق و پلیس فدرال به پیشروی خود در بخش قدیمی موصل واقع در مرکز سمت غربی شهر، ادامه می‌دهند.

نیروهای عراقی اخیرا کنترل ساختمان‌های دولتی در غرب موصل را در دست گرفته و توانستند در محله‌های قدیمی شهر که از مهم‌ترین محله‌های آن محسوب می‌شود، پیشروی کنند.

به گفته سعد معن، فرمانده نیروهای عملیات ویژه در دستگاه مبارزه با تروریسم عراق، نیروهای عراقی تاکنون بیش از یک سوم غرب موصل را از داعش پس‌گرفته‌اند.


منابع عراقی می‌گویند نیروهای دولتی اکنون به پانصد متری مسجد جامع موصل موسوم به "مسجد نوری" یا "الحدباء" رسیده‌اند که ابوبکر البغدادی خطبه مشهور "اعلام خلافت" خود را در آن ایراد کرد.

بنا بر این گزارش حضور پرتعداد تک‌تیراندازهای داعش بر روی مسجد و مناطق اطراف آن پیشروی به سمت این محل نمادین را برای نیروهای عراقی دشوار کرده است.

همزمان با پیشروی نیروهای عراقی و فروپاشی داعش در موصل، تروریست‌ها مجبور به آزادی ده‌ها تن از بازداشت شدگان در مناطق تحت سیطره خود شدند.

به گفته ساکنان، برخی از این بازداشت شدگان کسانی بودند که سیگار می‌فروختند یا موبایل به همراه داشتند. داعش سیگار کشیدن و در اختیار داشتن موبایل را ممنوع کرده بود.

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 22 اسفند 1395، کد مطلب: 95122214288، www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین