پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۵۲۸۴
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۸
رئیس‌کل دادگستری استان قزوین گفت: در حوزه انفال اعم از آب، خاک، زمین و هوا تکلیف همه صیانت و حفاظت از این منابع است، از این‌رو اقدامات این حوزه باید به دور از ترسیم‌های سیاسی و جناحی باشد.
شعارسال: جمال انصاری در نشست شورای حفظ حقوق بیت‌المال که در سالن جلسات اداره‌کل منابع طبیعی استان قزوین برگزار شد، اظهار داشت: آنچه اتفاق افتاده و به عنوان عملکرد ارائه می‌شود، نتیجه تلاش فردی و جمعی است.

وی ادامه داد: در حوزه مرتبط با شورای حفظ حقوق بیت‌المال هم اقدامات خوبی صورت گرفته به طوری که شاهد کاهش تصرفات و تعرضات به منابع طبیعی در استان هستیم.

رئیس‌کل دادگستری استان قزوین اضافه کرد: کارنامه حاضر نشان از اهتمام صورت‌گرفته در استان دارد که باید اقدامات پیشگیرانه را در دستور کار خود قرار دهیم تا زمینه بروز تخلف کاهش یابد.

انصاری افزود: دستگاه‌های مرتبط در شورای حفظ حقوق بیت‌المال نیازمند توجه امکاناتی هستند، البته استاندار قزوین در این خصوص نگاه مثبتی داشته اما اگر حمایت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری بیشتر و شایسته صورت گیرد، می‌توانیم شاهد دستاوردهای بیشتری در این حوزه باشیم.

وی خاطرنشان کرد: انتظار داریم که هماهنگی و هم‌افزایی‌ها افزایش یابد تا شاهد کاهش دغدغه‌ها در این حوزه مهم و تأثیرگذار در زندگی امروز و فردا باشیم.

رئیس‌کل دادگستری استان قزوین با اشاره به وجود برخی آسیب‌ها در حوزه دستگاه‌های دولتی تصریح کرد: دستگا‌ه‌های دولتی در زمینه تأمین منابع حقوقی با گرفتاری‌هایی روبه‌رو است از این رو در طرح دعاوی حقوقی مشکل دارند که نیازمند توجه ویژه است.

انصاری اعلام کرد: شورای حفظ حقوق بیت‌المال مهم‌ترین کارش ایجاد هماهنگی و فراهم آوردن ساز و کار لازم برای حفاظت از منابع طبیعی و انفال است.

وی توضیح داد: باید تلاش کنیم با استفاده از ظرفیت‌های قانونی گام‌های بیشتری برای حفظ عرصه‌های ملی برداریم و تدابیر لازم را برای این مهم جاری و ساری کنیم.

رئیس کل دادگستری استان قزوین عنوان کرد: تا زمانی که سازماندهی و ساماندهی مناسب و بسترهای لازم را فراهم نکنیم، قادر به جلوگیری از تخلفات و انحرافات نخواهیم بود و همچنان شاهد تخلفات هستیم.

انصاری گفت: نگاه ما در حفاظت از منابع طبیعی باید گسترده باشد از این رو وقتی در روستایی به رفع تداخل و یا حل مشکلی می‌پردازیم باید نگاهمان استانی و صیانت از منابع طبیعی باشد.

وی با اشاره به لزوم اتخاذ تدابیر قانونی و منسجم یادآور شد: وقتی سازمان‌یافتگی همراه با تدبیر وجود داشته باشد، مانعی در برابر دستگاه اجرایی برای انجام تکالیف به عنوان مشکل نمی‌بینیم.

رئیس‌کل دادگستری استان قزوین ادامه داد: در حوزه انفال اعم از آب، خاک، زمین و هوا تکلیف همه صیانت و حفاظت از این منابع است یعنی همه دولت‌ها و دستگاه قضایی در این زمینه مکلف به اجرای وظایف خود هستند از این رو اقدامات این حوزه باید به دور از ترسیم‌های سیاسی و جناحی باشد تا نتایج اثربخش را شاهد باشیم تا دستاوردهای بزرگ ملموس حاصل شود.

انصاری اعلام کرد: دلیلی ندارد اقدامات ما متأثر از نگاه‌های سیاسی باشد چراکه هر تفکر و اندیشه‌ای در حوزه انفال باید به تکلیف قانونی خود عمل کند و البته افراط و تفریط به هر صورتی خطا است چراکه باید حقوق مردم و دولت مورد غفلت قرار نگیرد.

وی توضیح داد: انتظار ما این است که اجازه داده شود تا کارها بدون مداخله و ورود حاشیه‌ای صورت گرفته و مدیریت شود تا صلاح و مصلحت استان اجرا شود در غیر این صورت مجبور می‌شویم برای روان‌سازی امور وارد شویم و البته دستگاه قضایی وظیفه خود می‌داند در موارد لازم ترسیم‌های قانونی را اِعمال کند.

رئیس‌کل دادگستری استان قزوین اضافه کرد: انتظار از مدیران عضو شورای حفظ حقوق بیت‌المال این است که در عرصه مدیریت خویش با جدیت به تکالیف شرعی و قانونی خویش پایبند باشند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 23 اسفند 1395 ، کدخبر: 13951223000722، www.farsnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین