پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۵۳۷۸
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۲
ذلف‌آباد در۲۲ کیلومتری شمال اراک از توابع فراهان آثاری دیده می‌شود که به آن شهر زیرزمینی ذلف‌آباد می‌گویند. خرابه موجود نشان می‌دهد در گذشته این شهر، آباد و بزرگ بوده است.

شعار سال: ذلف‌آباد در۲۲ کیلومتری شمال اراک از توابع فراهان آثاری دیده می‌شود که به آن شهر زیرزمینی ذلف‌آباد می‌گویند. خرابه موجود نشان می‌دهد در گذشته این شهر، آباد و بزرگ بوده است.

ذلف7

مساحت این محوطه تاریخی ۱۱۰ هکتار است و از آن آثاری از دوره ایلخانی تا قاجار بدست آمده است. کاوش‌های انجام شده در این محوطه باستانی نشان داده است که این شهر متعلق به دوره ایلخانان و سلجوقیان بوده و به لحاظ جایگاه اقتصادی و سیاسی ارتباط قوی با مناطق همجوار داشته است.

ذلف5667در این کاوش‌ها بیش از یکصد قلم شیء شامل سکه، نقش مهر، گردنبند و دستبند تزئینی، انواع ظروف سفالینه و النگو کشف شده که متعلق به سده ۶ تا ۱۱ هجری بوده است.

ذلف670برخی از اشیای بدست آمده از کاوشهای این منطقه در گنجینه حمام چهارفصل اراک نگهداری شده که برای بازدید همگان به نمایش در آمده‌است.

ذلف67

ذلف1

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از سایت گردشگری ایران، تاریخ انتشار: -، کد مطلب: -:www. gardeshgariiran.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین