پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۵۴۵۷
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۵
خانه بهروزی مربوط به دوره قاجار است و در قزوین، خیابان امام، کوچه ی زرگرها واقع شده است.این اثر در تاریخ ۱۱ مرداد ۱۳۸۴ با شماره ثبت ۱۲۶۰۸ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

شعارسال: خانه بهروزی ازجمله بناهای شیوه معماری خانه سازی قزوین است که ،با حیاط مرکزی اصلی و حیاط های جانبی شکل گرفته و حیاط اندرونی با تناسبات نیم کشکولی ،دردو جبهه دارای شاه نشین های تابستانی و زمستانی ودر دو جبهه دیگر دارای ایوان های طاق نمایی است.شاه نشین اصلی خانه از طریق ایوانی ستون دار با حیاط بیرونی نیز ارتباط دارد.

خانه در دو طبقه زیر زمین وهمکف شکل گرفته و تزیینات آجری لبه بازشوها و ارسی های آن ، از جمله تزیینات قابل توجه این بنا است.



خانه تاریخی بهروزی قزوین از آثار ارزشمند دوره قاجاریه با ظرفیت ۲۷ تخت، رستوران و حمام سنتی، آتلیه عکاسی و با حفظ فضای سنتی نوسازی و تجهیز شده است تا در کنار هتل ها، مهمانپذیرها و دیگر اماکن اقامتی امکانات و تسهیلات لازم جهت رفاه حال مسافران و گردشگران در اختیار آنها قرار گیرد. این خانه و هتل تاریخی با مساحت ۱۳۵۵ متر مربع زمین و ۱۲۱۰ متر مربع سطح زیر بنایی شامل سه طبقه و دو بخش بیرونی و اندرونی است.





با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت گردشگری ایران، gardeshgariiran.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین