پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۵۴۵۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۹
قلعه لَمبسَر -قزوین

شعارسال:

قلعه لمبسر در شمال شرقی روستای رازمیان در بخش رودبارشهرستان از توابع شهرستان قزوین قرار دارد. این قلعه یکی از عظیم‌ترین و وسیع‌ترین قلعه‌های ایران می‌باشد که به عنوان یک دژ نظامی تمام عیار و خارق‌العاده، در خدمت اسماعیلیان بوده است.

این قلعه با مساحت ۱۹۲×۴۸۰ متر، در بالای کوهی وسیع و مسطح واقع شده و پرتگاه‌های مخوفی آن را دربر گرفته‌اند. این قلعه از شمال تا جنوب ۱۵۰ متر شیب دارد و دارای اطاق‌ها، ساختمان‌ها و آب‌انبارهایی به شکل مکعب مستطیل می‌باشد. آب قلعه از رودخانه نینه‌رود تأمین و توسط آبراهه‌ای که در دل سنگ حفر شده، در چندین آب‌انبار ذخیره می‌‌شده است.

در خصوص سال ساخت این بنا در هیچ از یک متون تاریخی ذکری به میان نیامده است. این قلعه به دلیل موقعیت خاص خود، پس از قلعه الموت مهم‌ترین قلعه اسماعیلیان بوده است.

با توجه به منابع تاریخی، این قلعه ابتدا در دست شخصی به نام رشاموج بوده اما کیا حسن امید که از نزدیکان و معتقدان حسن صباح بوده و به عنوان جانشین وی تعیین می‌شود، به همراه چند تن دیگر این قلعه را تصرف نموده و به آبادانی آن می‌پردازند. کیا حسن مدت ۲۰ سال ساکن این قلعه بوده است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت گردشگری ایران ، تاریخ انتشار خبر ، کدمطلب: ،www.gardeshgariiran.ir
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۷
0
0
واقعا این جاذبهه ای زیبای قزوین درموردش اطلاع رسانی نمیشه م.ق71
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین