پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۵۵۱۴
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۷
نشریه سینمایی اسکرین در گزارشی به نام سه فیلم ایرانی اشاره کرده که احتمال حضور آنها در هفتادمین جشنواره فیلم کن زیاد است.

شعار سال: درگذشت عباس کیارستمی نه تنها ضایعه‌ای بزرگ برای سینمای ایران بلکه سینمای جهان بود و جشنواره فیلم کن هم که همواره یکی از علاقه‌مندان سینمای کیارستمی بوده است به احتمال فراوان در دوره آتی خود میزبان نمایش فیلم تجربی «24 فریم» آخرین ساخته‌ی کیارستمی خواهد بود.

نمایش فیلم تجربی «۲۴ فریم»، آخرین ساخته عباس کیارستمی - کارگردان فقید و برنده نخل طلای کن - می‌تواند بزرگداشتی درخور و مناسب برای این کارگردان مطرح ایرانی در کن ۲۰۱۷ باشد. کیارستمی در سال ۲۰۱۶ درگذشت، زمانی که در حال کاری برای روی پروژه سینمایی «۲۴ فریم» بود.

نشریه اسکرین از فیلم بلند «ناپدید شدن» ساخته جدید علی عسگری نیز به عنوان دیگر نماینده احتمالی ایران در جشنواره کن 2017 نام برده است. در خلاصه داستان این فیلم که نامش در بخش «سینه‌فوداسیون» سایت جشنواره فیلم کن نیز به چشم می‌خورد آمده است: در یک شب سرد زمستانی زوجی جوان با مشکل جدی رو به رو شده‌اند و تنها چند ساعت برای حل این مشکل زمان دارند. در حالی که آنها قصد دارند این ماجرا را از خانواده‌های خود پنهان کنند، رابطه‌اشان نیز وارد بحران می‌شود.

علی عسگری پیش از این در سال ۲۰۱۳ با فیلم کوتاه «بیشتر از دو ساعت» در بخش رقابتی فیلم‌های کوتاه حضور داشت و سال گذشته نیز با فیلم «سکوت» با کارگردانی مشترک فرنوش صمدی باز هم در بخش اصلی مسابقه فیلم‌های کوتاه حاضر بود.

انیمیشن «تهران تابو» به نویسندگی و کارگردانی علی سوزنده نیز سومین فیلمی است که احتمال حضور آن در کن 2017 وجود دارد. بنابر اطلاعات سایت «سینه یوروپ»، این انیمیشن 90 دقیقه‌ای به کارگردانی علی سوزنده فیلمساز ایرانی-آلمانی در استودیویی در شهر وین اتریش و با بازیگران واقعی ساخته شده و آمیزه‌ای خلاقانه از انیمیشن و رمان‌های گرافیکی است. این فیلم مضمونی اجتماعی دارد.

اطلاعات بیشتر درباره مهم‌ترین فیلم‌های سایر کشورهای جهان که شانس رونمایی در هفتادمین جشنواره فیلم کن را دارند در این لینک در دسترس است.

هفتادمین جشنواره فیلم کن از تاریخ 17 تا 28 می (28 اردیبهشت تا 7 خرداد) در فرانسه برگزار می‌شود و امسال «پدرو آلمادوار» فیلمساز سرشناس اسپانیایی ریاست هیات داوران بخش رقابتی را بر عهده دارد.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاري ایسنا، تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند 1395، کد مطلب: 95122415638:www. isna.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین