پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۵۶۰۹
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۱
دبیر کمیسیون انجمن های علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، معافیت مالیاتی انجمن های علمی، حمایت از انجمن ها و مشارکت انجمنها در پروژه های علمی را از موضوعات مطرح شده در نشست انجمن ها با رئیس جمهور دانست و گفت: در این نشست از چهلمین اثر انجمن ترویج زبان فارسی رونمایی شد.

شعار سال: دکتر مرتضی براری با اشاره به نشست امروز انجمن های علمی ایران با رئیس جمهور، افزود: هدف از این جلسه توسعه همکاریها میان انجمنهای علمی با حوزه دولت بود و در این راستا از اعضای هیات دولت خواسته شد که همکاری با انجمن های علمی را در اولویت برنامه های خود قرار دهند و از معاونت علمی درخواست شد تا انجمن ها را مورد حمایت مادی و معنوی قرار دهند.

دبیر کمیسیون انجمن های علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، با اشاره به موارد مطرح شده از سوی انجمن های علمی، اظهار داشت: یکی از انجمن ها پیشنهاد داد تا سازمان نظام مدیریتی در دولت مورد توجه قرار گیرد و با آماده سازی آیین نامه نظام مهندسی مدیریتی، لایحه آن در دولتو مجلس مطرح شود که مورد استقبال رئیس جمهور قرار گرفت.

وی یکی از مشکلاتی مطرح شده در این نشست را مالیات ذکر کرد و ادامه داد: فعالیت در انجمن ها به صورت غیرانتفاعی است و با حق عضویت اداره می شود از این رو بزرگترین مشکل انجمن های علمی با سازمان امور مالیاتی کشور است. این سازمان مالیات هایی را برای انجمن ها در نظر گرفته است در صورتی که در قانون تصریح شده است که انجمن ها معاف از پرداخت مالیاتی هستند.

براری، حمایت مالی از دولت را دیگر درخواستانجمن ها در این نشست عنوان کرد و گفت: انجمن ها برای رسیدن به بلوغ کامل نیاز به حمایت های مالی دولت دارند تا با کمک های دولتی رشد کنند.

وی با بیان اینکه در خواست تامین جا و مکان برای راه اندازی انجمن ها از دیگر مباحث مطرح شده در این جلسه بوده است، اضافه کرد: انجمن ها درخواست داشتند که با توجه به هزینه های سنگین مربوط به اجاره ساختمان، مکانی را برای فعالیت انجمن ها در نظر گرفته شود.

دبیر کمیسیون انجمن های علمی وزارت علوم، مشارکت این انجمن ها در تدوین دوره های دانشگاهی، اصلاح و بازنگری دوره های آموزشی، تولید و تدوین محتواهای علمی و ارزیابی گروه های دانشگاهی را از دیگر موضوعات مطرح شده از سوی انجمن های علمی در این نشست عنوان کرد.

وی با بیان اینکه در این نشست اعضای انجمن های حاضر درخواست به رسمیت شناختن فعالیتهای انجمن ها در دانشگاه را داشتند، توضیح داد: به منظور حضور اعضای هیات مدیره در انجمن های علمی درخواست می شود که فعالیت اعضای هیات مدیرهدر انجمنهای علمی به عنوان ماموریت دانشگاهی تلقی شود.

درخواست حمایت بیشتر معاونت علمی از انجمن های علمی

براری، با بیان اینکه رئیس جمهور در این جلسه از معاونت علمی خواست تا از انجمن های علمی حمایت های مادی و معنوی بیشتری صورت گیرد، ادامه داد: در حال حاضر معاونت علمی ریاست جمهوری همکاری را با انجمن های علمی در قالب "ممیزی علم و فناوری" آغاز کرده است که انجمن ها درخواست تداوم و تنوع این همکاریها را داشتند.

وی، با اشاره به جزئیات این پروژه خاطر نشان کرد: در این طرح اقدام به سطح و شیب علمی کشور در مقایسه با کشورهای منطقه می شود و بررسی می شود که با این سطح و شیب آیا قادر خواهیم بود که بر اساس سند چشم انداز تا افق 1404 رتبه اول را در منطقه اخذ می کنیم یا خیر.

اختصاص اعتبارات برای انجمن ها

براری با بیان اینکه در این نشست رئیس جمهور درخواست همکاری با انجمن های علمی در زمینه اجرای پروژه های علمی را داشت، یادآور شد: در این نشست رئیس جمهور همچنین تاکید کرد که در بودجه سال آینده اعتباراتی برای انجمن های علمی در نظر گرفتهشود.

رونمایی از چهلمین اثر انجمن ترویج زبان فارسی

دبیر کمیسیون انجمن های علمی در حال حاضر در وزارت علوم 289 انجمن علمی از این وزارتخانه مجوز دریافت کردند که از این تعداد درخواست شد تا در این جلسه حضور داشته باشند.

وی ادامه داد: در کنار طرح مشکلات از سوی انجمن های علمی، انجمن ترویج زبان و ادب فارسی چهلمین کتاب سال خود را در چهلمین سال فعالیت خود در حضور رئیس جمهور رونمایی کرد.

به گفته وی این کتاب، شاهنامه فردوسی بوده است.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ 2 آبان 91، کد مطلب: 1726939: www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین