پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۵۸۳
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۶
معاون اول رییس‌جمهور گفت: به دستور رهبر معظم انقلاب اسلامی باید تا پایان برنامه ششم توسعه، نرخ رشد اقتصادی به ۸ درصد ارتقا پیدا کند.

شعار سال: اسحاق جهانگیری در جلسه شورای اداری استان البرز که بعدازظهر روز سه‌شنبه در سالن شهدای دولت استانداری البرز برگزار شد، اظهار کرد: موفقیت در مذاکرات هسته‌ای کار بزرگی است و اتفاق مهمی بود که با درایت رهبر معظم انقلاب اسلامی، مدیریت رییس‌جمهور و تیم زبده هسته‌ای انجام شد.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه پس از توافق هسته‌ای حقوق هسته‌ای کشور به رسمیت شناخته شد و توانستیم از دستاوردهای هسته‌ای دفاع کنیم، گفت: پس‌ از این اتفاق بزرگ برخی تحریم‌های ظالمانه که علیه دولت و کشور اعمال‌شده بود لغو شد و امیدواریم که در آینده‌ای نزدیک دیگر تحریم‌ها نیز لغو شود.

جهانگیری با تأکید بر اینکه شورای امنیت ملل تحریم‌های خود را بر علیه ایران لغو کرده است، گفت: گزارش ارائه‌ شده از سوی آمانو بسیار خاص است و امیدواریم ۲۴ آذر پرونده  «پی ام دی» در شورای حکام مختومه و بسته شود.

معاون اول رییس‌جمهور به بی‌انصافی برخی منتقدان در خصوص «برجام» و توافق هسته‌ای اشاره کرد و گفت: دولت به دلیل رعایت برخی مسائل ملی نمی‌تواند بیش از این مسائل توافق هسته‌ای را باز کند ولی به‌ محض به سرانجام رسیدن، دولت و تیم هسته‌ای مسائل توافق را برای مردم شفاف‌سازی خواهند کرد.

وی با تأکید بر اینکه توافق هسته‌ای افتخاری بزرگ برای کشور و نظام است، افزود: توطئه‌های زیادی در منطقه علیه کشور در حال طراحی بود که پس از توافق نقش بر آب شد پس از شفاف‌سازی دولت مردم به حقیقت پی خواهند برد.

*دشمنان به پیشرفت ایران در دوران تحریم ها اعتراف کرده اند

جهانگیری با تأکید بر اینکه اسراییل از هیچ اقدامی علیه ایران فروگذار نبوده است، گفت: برخی از کشورهای مسلمان منطقه نیز علیه ایران توطئه کردند و همه تلاش خود را به کار بردند که توافق هسته‌ای به سرانجام نرسد.

معاون اول رییس‌جمهور بیان کرد: بسیاری از دشمنان کشور بر این باور هستند که ایران در دوران تحریم‌ها به این پیشرفت‌هایی دست پیداکرده است اگر تحریم نبود پیشرفت‌های بیشتری کسب می‌کرد.

جهانگیری با تأکید بر اینکه دولت برای دوران پس از لغو تحریم‌ها برنامه‌ریزی کرده است گفت: در حال تدوین برنامه ششم توسعه هستیم.سند چشم‌انداز ملی سندی میان رهبر معظم انقلاب اسلامی و ملت ایران است.

وی یادآور شد: مقررشده است ایران در افق ۱۴۰۴ به قدرت منطقه در عرصه اقتصاد، علم و فناوری باشد رفاه مردم باید تأمین شود.

جهانگیری با اشاره به اینکه در برنامه چهارم و پنجم از بسیاری از اهداف عقب‌افتاده‌ایم، گفت: علی‌رغم امیدی که در دل مردم ایجادشده است شرایط اقتصادی کشور مطلوب نیست و برخی چه زود یادشان رفته است که در سال ۹۱ قیمت دلار از مرز ۳۹۰۰ تومان گذشت و قیمت ارز در کشور لحظه‌ای بالا می‌رفت.

معاون اول رییس‌جمهور گفت: در آن سال‌ها در یک بازه زمانی ۱۷ ماهه، برای اینکه قیمت دلار را کنترل کنند ۲۲ میلیارد دلار را در بازارهای خارجی مانند دبی فروختند ولی قیمت دلار در کشور کنترل نشد.

*سالانه ۷۹۰ هزار دانشجو در کشور فارغ التحصیل می شود

جهانگیری ادامه داد: در سال ۹۰ درآمد ارزی کشور ۱۱۸ میلیارد دلار بود. در سال ۹۱ درآمد ارزی کشور به ۷۰ میلیارد دلار رسید و قیمت دلار به‌صورت فنری بالا رفت و رشد اقتصادی کشور منفی شش و هشت‌دهم درصد شد و تورم نیز به مرز ۴۰ درصد رسید.

وی درآمد ارزی کشور در سال جاری را ۲۵ میلیارد دلار اعلام کرد و گفت: باید اتفاقات سال‌های گذشته را مرور کنیم تا متوجه شویم درآمد ارزشی ۱۱۸ میلیارد دلاری چگونه به ۲۵ میلیارد دلار رسیده است.

جهانگیری با تأکید بر اینکه در شرایط بد اقتصادی هستیم، گفت: عرصه‌های صنعت و کشاورزی نیازمند برنامه‌ریزی است باید تلاش کنیم رفاه مردم سامانی بگیرد.

وی با تأکید بر اینکه به دستور رهبر معظم انقلاب اسلامی باید تا پایان برنامه ششم توسعه، نرخ رشد اقتصادی به ۸ درصد ارتقا پیدا کند گفت: به‌طورقطع نرخ رشد اقتصاد ۸ درصدی باید محقق شود.

معاون اول رییس‌جمهور با اشاره به اینکه سالانه ۷۹۰ هزار دانشجو فارغ التحصل و نیازمند شغل هستند، گفت: نیروی انسانی از دولت اشتغال را مطالبه می‌کند باید برنامه‌ریزی‌ها به‌گونه‌ای باشد که معضل بیکاری کاهش پیدا کند.

وی با تأکید بر اینکه سرمایه‌گذاری برای نسل جوان به نفع کشور است، گفت: رشد جمعیت تهدید نیست بلکه یک دغدغه است باید رفاه مردم ایران تأمین شود اگر برنامه‌ریزی‌های اصولی ارائه و اجرا شود در سال ۹۷ رفاه مردم ایران مانند سال ۹۰ خواهد بود.

معاون اول رییس‌جمهور با اشاره به اینکه در منطقه‌ای زندگی می‌کنیم که بسیاری از کشورها از نعمت امنیت برخوردار نیستند، گفت: بحران عدم امنیت دامن بسیاری از کشورهای منطقه را گرفته است و همه قدرت‌های دنیا براین باور هستند ایران تأمین‌کننده امنیت منطقه است.

*نظام بانکی کشور برای تعامل با جهان تقویت شود

جهانگیری با تأکید بر اینکه ایران در منطقه به اقتدار سیاسی دست پیداکرده است، گفت: تضعیف اقتصادی در کشور می تواند اقتدار سیاسی را تحت‌الشعاع قرار دهد به همین منظور باید به دنبال تقویت اقتصاد کشور باشیم.

معاون اول رییس‌جمهور با اشاره به اینکه برخی فکر می‌کردند اگر تحریم‌ها ادامه پیدا کند به مصلحت کشور است، گفت: کشور در حال حاضر باید به قدرت اقتصادی در منطقه و جهان تبدیل شود اگر تحریم‌ها پابرجا می‌ماند اقتدار سیاسی نیز تحت‌الشعاع قرار می‌گرفت.

جهانگیری با تأکید بر اینکه باید برای دست‌یابی به رشد ۸ درصدی اقتصاد هدف‌گذاری شود بیان کرد: برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی باید ۹۰۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری جدید ایجاد شود و منابع برای این تحقق این مهم مهیا شود.

معاون اول رییس‌جمهور با تأکید بر اینکه نظام بانکی در شرایط بدی قرار دارد، گفت: معوقات بانکی بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان است.

وی افزود: باید نظام بانکی کشور تقویت شود تا توان تعامل با نظام بانکی جهان را داشته باشد به همین منظور چاره‌ای جز روی آوردن به بخش خصوصی نداریم.

جهانگیری با تأکید بر اینکه دولت به ظرفیت‌های بخش خصوصی واقف است، گفت: احترام به بخش خصوصی باید مدیریت شود.

وی انسجام ملت و دولت را مهم برشمرد و گفت: دولت به مدیرانی باانگیزه و جدی نیازمند است مدیرانی که اهل کار کردن برای مردم باشند به همین منظور دولت به مدیری که «نمی‌توانم» را در دستور کار خود قرار داده است، احتیاجی ندارد.

معاون اول رییس‌جمهور گفت: در این دولت مدیر چپ و راست معنایی ندارد اصلاح‌طلب و اصولگرا در کنار هم کار می‌کنند هدف باید کار برای مردم باشد.

به گفته معاون اول رییس‌جمهور نیروی انسانی بزرگ‌ترین سرمایه کشور است.

*استقرار صنایع «های تک» در البرز ضروری است

وی در بخش دیگری از سخنان خود به استان البرز اشاره کرد و گفت: تفاوتی میان استان تهران و استان البرز وجود ندارد چراکه دولت معتقد به تحقق توسعه در همه استان‌های کشور است.

جهانگیری خطاب به مدیران البرزی گفت: در جایگاهی که هستید برای مردم خدمت کنید و فکر کنید که در پایتخت مشغول به کار هستید دغدغه‌های مردم را درک و برای رفع این دغدغه‌ها گام بردارید.

وی بازار را محرک توسعه در هر کشور و استانی دانست و گفت: نام استان البرز در میان استان‌های صنعتی کشور به چشم می‌خورد این استان استعداد خوبی در بخش کشاورزی دارد به همین منظور باید منابع شناسایی و با منابع موجود استان را مدیریت کنید.

معاون اول رییس‌جمهور با تأکید بر اینکه باید صنایع «های تک» در البرز مستقر شود، گفت: بحث آلایندگی در این استان باید موردبررسی قرارگیرد مسائل زیست‌محیطی از اهمیت زیادی برخوردارند به همین منظور باید به سمت صنایع سبز و بدون آلایندگی پیش بروید.

جهانگیری در پایان به ۴ خطه شدن راه‌آهن کرج تأکید کرد و گفت: قطار شهری کرج باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن راه‌اندازی شود.

در پایان گفتنی است، استاندار البرز مشکلات صنایع و واحدهای تولیدی، دغدغه‌های زیست‌محیطی البرز، کمبودها در حوزه آموزش، بهداشت و درمان را با معاون اول رییس‌جمهور در میان گذاشت.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وب سایت خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار 17 آذر 1394، کد مطلب: 2994950: www. mehrnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین