پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۵۸۵۴
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۴
وزیر نیرو با بیان اینکه از سرعت پیشرفت انرژی‌های تجدید‌پذیر راضی نیستم، گفت: در سال آینده چند نیروگاه تجدیدپذیر خورشیدی ۳۰ مگاواتی به بهره‌برداری می‌رسد.

شعار سال: حمید چیت‌چیان با اشاره به اینکه برای جذب سرمایه گذار بخش خصوصی، دولت قیمت بسیار خوبی برای خرید تضمینی برق از انرژی‌های تجدید‌پذیر در نظر گرفته است، افزود: برای هر کیلووات ساعت برق تجدید‌پذیر ۳۷۰ تومان به بخش خصوصی پرداخت می‌کنیم در حالی که قیمت فروش آن به مشترکان ۶۶ تومان است. وی درباره رفت و آمد خارجی‌ها برای عقد قرارداد و مذاکره با شرکت‌های ایرانی افزود: یکی از اهداف اقتصاد مقاومتی برون‌گرایی اقتصاد ملی است که یکی از مولفه‌های آن انتقال فناوری از کشورهای دارنده فناوری‌های برتر است.

وزیر نیرو گفت: اگر موفق شویم سرمایه‌گذار خارجی یا فاینانس و تامین مالی خارجی جذب کنیم، فرآیند توسعه اقتصادی کشور را سرعت خواهیم بخشید. پیدا کردن بازارهای صادراتی یکی دیگر از اهداف اقتصاد مقاومتی است که لازمه آن رقابتی کردن قیمت‌ها و دستیابی به فناوری برتر دنیا است.

چیت‌چیان گفت: در مذاکرات متعددی که با هیات‌های خارجی داشتیم تعدادی از آنها به عقد قرارداد منجر شد و الان بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ مگاوات قرارداد خارجی داریم که سرمایه‌گذاری و تامین مالی آن برای احداث نیروگاه در کشور با همکاری شرکت‌های خارجی انجام خواهد شد. وزیر نیرو افزود: بیش از ۳ میلیارد دلار صدور خدمات فنی - مهندسی داریم و بیش از ۹۰ درصد صدور خدمات فنی - مهندسی کشور در حوزه صنعت آب و برق است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه روزنامه دنیای اقتصاد، تاریخ انتشار 28 اسفند 1395، کد مطلب:1095282 : donya-e-eqtesad.comwww.

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین