پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۵۶۱۲
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۱
پروژه احداث ورزشگاه پنج‌هزارنفری شهرستان ورامین که از مهم‌ترین پروژه‌های این منطقه محسوب می‌شود، هنوز به نتیجه نرسیده و فوتبال دوستان ورامینی همچنان منتظر شنیدن خبرهای خوشی از این پروژه هستند.

شعار سال:ورامین ازجمله شهرستان‌های مستعد در رشته‌های مختلف ورزشی است و حضور ورزشکاران به نام و صاحب‌عنوان ورامینی در عرصه‌های ملی و بین‌المللی گواه این مدعاست.

رشته فوتبال ازجمله رشته‌های پرطرفدار در ورامین محسوب می‌شود که علاقه‌مندان فراوانی دارد و بسیاری از جوانان و حتی کهن‌سالان ورامینی، لیگ برتر این شهرستان را با جدیت دنبال می‌کنند.

آنچه طی سال‌های اخیر در عرصه فوتبال شهرستان ورامین، قابل‌مشاهده بوده و فوتبال دوستان ورامینی با گوشت و پوست خود آن را لمس کرده اند، کمبود امکانات ورزشی و سخت‌افزاری در این رشته است.

*کمبود زیرساخت‌های ورزشی در فوتبال ورامین

طی سال‌های اخیر راه‌اندازی و احداث ورزشگاه پنج‌هزارنفری در ورامین ازجمله وعده‌هایی بود که بسیاری از فوتبال دوستان ورامینی را خوشحال کرد اما کمبود اعتبارات و عدم تخصیص بودجه لازم، سبب شده تا این پروژه مهم و حیاتی در ایستگاه موانع گیر کند.

اولین بار محسن حسینی رئیس وقت اداره ورزش و جوانان شهرستان ورامین در اسفندماه ۹۱ و در جمع خبرنگاران از کلنگ زنی احداث ورزشگاه پنج‌هزارنفری ورامین تا پیش از پایان سال جاری خبر داد و اظهار داشت: به همت مسئولان در نظر داریم، احداث ورزشگاه پنج‌هزارنفری ورامین را پیش از آغاز سال جدید در دستور کار قرار دهیم.

رئیس وقت اداره ورزش و جوانان شهرستان ورامین ادامه داد: زمین این مجموعه که بالغ‌بر ۵۰ هزار مترمربع است، توسط شهرداری در ابتدای جاده چرم شهر به ورزش منطقه اهدا و شرکت پیمانکار آن نیز مشخص‌شده است.

*از کلنگ زنی تا گیرکردن در ایستگاه تخصیص بودجه

حسینی افزود: کلنگ زنی ورزشگاه پنج‌هزارنفری اواسط اسفندماه سال جاری با حضور مسئولان شهرستان و استان انجام می‌شود و در این خصوص، هشت میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال توسط شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان تهران به پیمانکار واگذارشده است.

همچنین در اسفندماه ۹۱ بود که حسین دهقان معاون فنی و عمرانی فرماندار ورامین در جمع خبرنگاران اظهار داشت: زمین ورزشگاه پنج‌هزارنفری ورامین در ابتدای جاده ورامین به آب باریک بوده و با اعتباری بالغ‌بر ۸۳ میلیارد ریال و در زمینی به مساحت ۵۰ هزار مترمربع در حال اجرا است.

وی افزود: پیمانکار پروژه ورزشگاه پنج هزارنفری تعیین‌شده و با تجهیز کارگاه، عملیات عمرانی این پروژه آغازشده است.

در ۲۷ آذرماه ۹۲ نیز مجید بذرافشان رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان ورامیناظهار داشت: با تلاش‌های فرماندار و مسئولین اجرایی شهرستان، مشکلات پروژه احداث ورزشگاه پنج‌هزارنفری ورامین رفع شده و تا هفته آینده پیمانکار جدید این طرح معرفی می‌شود.

بذرافشان گفت: برای تکمیل این پروژه‌ها نیاز به همکاری مسئولان داریم و با حمایت مسئولان شهرستان می‌توان این پروژه‌ها را با سرعت بیشتری پیش برد.

با همه این اوصاف پروژه احداث ورزشگاه پنج‌هزارنفری شهرستان ورامین که از مهم‌ترین پروژه‌های این منطقه محسوب می‌شود، هنوز به نتیجه نرسیده و فوتبال دوستان همچنان منتظر شنیدن خبرهای خوشی از این پروژه هستند.

*ورزشگاه ۵ هزارنفری مهم‌ترین پروژه ورزشی شهرستان است

آزمان کادری رییس هیئت فوتبال شهرستان ورامین و از پیشکسوتان این عرصه در منطقه اظهار داشت: ورزشگاه پنج‌هزارنفری شهرستان ورامین از مهم‌ترین پروژه‌های ورزشی شهرستان ورامین است.

وی افزود: امروز شهرستان ورامین از کمبود امکانات و زمین‌های مسابقه در رشته فوتبال به‌شدت رنج می‌برد و این امر مشکلات فراوانی را برای توسعه فوتبال به وجود آورده است.

*درخواست احداث چمن مصنوعی در ورزشگاه ۵ هزارنفری را داده‌ایم

کادری ادامه داد: زمین چمن کارخانه قند ورامین که از زمین‌های قدیمی این منطقه به‌حساب می‌آید، نابودشده و چمن ورزشگاه‌هایی نظیر کلاته نیز مطلوب نیست و همین امر مشکلات فراوانی را به همراه داشته است.

وی اضافه کرد: از مسئولان خواسته‌ایم که چمن ورزشگاه پنج‌هزارنفری شهرستان ورامین، مصنوعی باشد تا با توجه به حجم مسابقات در منطقه، بتواند جوابگوی نیازهای ورزشکاران باشد.

کادری عنوان کرد: از طرف دیگر، هزینه نگهداری چمن مصنوعی کم‌تر از هزینه نگهداری چمن طبیعی است و همین امر کار را برای مسئولان راحت‌تر خواهد کرد.

وی بیان داشت: امیدوارم دولت به پروژه ورزشگاه پنج ‌هزارنفری شهرستان ورامین عنایت ویژه‌ای داشته باشد تا روند توسعه فوتبال منطقه سرعت بیشتری به خود بگیرد.

رییس هیئت فوتبال ورامین گفت: امیدوارم با توجه ویژه دولت، اعضای شورای شهر و شهرداری و سایر مسئولان شهرستان ورامین، هر چه زودتر خبرهای خوشی را از به نتیجه رسیدن این پروژه بشنویم.

*اعتبار ۱۷ میلیاردی برای ساخت ورزشگاه ۵ هزارنفری ورامین

مجید بذرافشان رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان ورامینبا اشاره به روند اجرایی شدن پروژه ساخت ورزشگاه پنج‌هزارنفری در شهرستان ورامین اظهار داشت: در ابتدای امر برای احداث و ساخت ورزشگاه پنج‌هزارنفری شهرستان ورامین، اعتباری ۱۷ میلیاردی در نظر گرفته‌شده بود.

وی افزود: بیش از دو سال پیش، استارت پروژه زده و حدود ۸۰۰ میلیون تومان برای ساخت ورزشگاه پنج‌هزارنفری هزینه شد.

بذرافشان ادامه داد: با این بودجه، خاک‌برداری سکوها انجام و زمین نیز برای انجام پروژه عمرانی همواره شد، اما به دلیل عدم تخصیص اعتبارات لازم، ساخت و احداث ورزشگاه پنج‌هزارنفری در ورامین به تعویق افتاد.

*اعتبار دومیلیاردی برای احداث فاز اول ورزشگاه ۵ هزارنفری ورامین

رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان ورامین عنوان کرد: پس از عدم پیشرفت پروژه، از سوی اداره ورزش و جوانان و برخی مسئولان شهرستان ورامین، پیگیری‌های متعددی انجام و درنهایت شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی، قبول کرد تا این پروژه را در چند فاز انجام دهد.

بذرافشان تأکید کرد: مقررشده تا شرکت توسعه بااعتباری بالغ‌بر دو میلیارد تومان و در فاز نخست، چمن و رختکن و ساختمان اداری ورزشگاه پنج‌هزارنفری ورامین را احداث کند.

وی ادامه داد: همچنین توافق شده است که سکوها، پیست و سایر بخش‌ها در فاز بعدی به مرحله اجرا و بهره‌برداری برسد.

*چمن ورزشگاه ۵ هزارنفری ورامین مصنوعی خواهد بود

رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان ورامین گفت: طبق قول‌ها و توافقی که به اداره ورزش و جوانان ورامین داده‌شده، قرار است تا شهریور سال آینده، چمن ورزشگاه پنج‌هزارنفری آماده و برای استفاده تحویل داده شود.

بذرافشان متذکر شد: هم‌اکنون مرحله خاک‌برداری فاز نخست توسط شرکت توسعه انجام و قرار است، چمن مصنوعی در این ورزشگاه تحویل داده شود.

رییس اداره ورزش و جوانان ورامین در پایان متذکر شد: انجام کامل این پروژه بین سه تا پنج سال زمان می‌برد و به اعتباری ۲۴ میلیاردی نیاز است که تلاش داریم در چند فاز، آن را عملیاتی کنیم.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وب سایت خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار 16 آذر 1394، کد مطلب:2993130:www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین