پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۶۳۰۲
تاریخ انتشار : ۰۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۰
امروزه در کلان شهرها کوچکترین نقطه ضعف مدیریتی، عامل بحران عظیمی در شهر شده و نارضایتی شهروندان و غیر قابل تحمل شدن معظلات شده است.

شعار سال: شهرها به علت نداشتن برنامه های صحیح مدیریتی هم در سطح مدیران و هم در سطح شهروندان به چالش مهمی تبدیل می گردد و آرامش آنان را به هم می زند. در برنامه سوم به طرح مدیریت واحد شهری اشاره شده و در ماده 136 این برنامه می خوانیم که « به دولت اجازه داده می شود با عنایت به توانایی های شهرداری ها، آن گروه از تصدی های مربوط به دستگاههای اجرایی در رابطه با مدیریت شهری را ضروری می داند. بر اساس پیشنهاد مشترک بین وزارت کشور و سازمان امور اداری و استخدامی کشور همراه با منابع تامین اعتبار به شهرداری ها واگذار کند. » با توجه به قوانین برنامه سوم و چهارم توسعه که هدف مدیریت واحد شهری بوده است متاسفانه مقاومت تعدادی از دستگاههای اجرایی و عدم هماهنگی زیر ساختهای مورد نیاز در شهرداری ها برای محقق شدن مدیریت واحد شهری و بسیاری از موارد دیگر مانع از اجرا شدن این برنامه گردید و به همین دلیل در برنامه پنجم ماده 137 به جای مطرح کردن مدیریت واحد شهری، مدیریت هماهنگ شهری جایگزین گردید.

برخی از کارشناسان، مدیریت واحد شهری را برطرف شدن ناهماهنگی ها و تداخل در وظایف سازمان های خدمات رسانی و تعدد مراکز تصمیم گیری می دانند ولی بعضی دیگر معتقدند که در طرح مدیریت واحد شهری تصمیم گیری و اجرای 23 وظیفه به شهرداری و شوراها منتقل و تفویض اختیار می گردد که بودجه آن در اختیار شوراها و شهرداری قرار می گیرد زیرا دولت فرصت رسیدگی به تمامی امورات از جمله امور شهری را ندارد.

مدیریت یکپارچه شهری شامل بخش هایی مانند حمل و نقل ترافیک، محیط زیست، بازسازی بافت های فرسوده، آب و فاضلاب و مدیریت فرهنگ شهری است. امید است زمانی فرا رسد که با همت مسولین دلسوز و متخصص در سطح کلانشهر تبریز مدیریت یکپارچه شهری حاکم بوده و تداخل کارهای رفاهی و شهرسازی که عامل ایجاد هزینه های بالا و باعث دلسردی مردم از آن مدیریت می باشد را شاهد نباشیم و آسایش و رفاه شهروندان با مدیریت هماهنگ شهری فراهم باشد.

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی نصر، تاریخ انتشار: 28 اسفند 1395، کد مطلب: 67301، www.nasrnews.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین