پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۶۴۵۵
تاریخ انتشار : ۰۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۲
امام جمعه ارومیه گفت:مسایل اقتصادی جامعه بسیار مهم است و باید به دست افراد متخصص اداره شود.

شعار سال: حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی در خطبه های این هفته نماز جمعه ارومیه ضمن تبریک سال نو اظهار داشتاز خداوند متعال می خواهیم در سال جدید توفیق عبادت و تقرب به درگاه باریتعالی را بر همگان عنایت بفرماید.
وی با دعوت به رعایت تقوای الهی افزوداز جمله مسایلی که تقوا و خداترسی را در وجود انسان نهادینه می کند تفکر به مباحث معاد و فراموش نکردن اخرت است.
امام جمعه ارومیه با اشاره به ادامه سلسله مباحث تقوای خانواده یکی از مصادیق مهم در این زمینه را رعایت تقوای گفتاری عنوان کرد و اظهار داشتچراکه فرد مومن و مسلمان در همه جا مخصوصا در خانواده به تقوای لسانی و گفتاری بیشتر اهمیت می دهد تا باعث رنجش خاطر کسی نشود.
وی گفتحتی در روایتی از امام صادق ع نیز امده است که فرموده اند هرکس درباره برادر خود سخنی گوید که باعث ریختن ابرو و بدنام کردن ان فرد شود خداوند ولایت خود رو از این فرد برمی دارد و بعد از ان شیطان سرپرستی و ولایت او را عهده دار می شود.
حجت الاسلام و المسلمین قریشی تصریح کردبنابراین اکنون که ایام انتخابات و ثبت نام شوراهای شهر و روستا است آیا این روش مسلمانی است که برخی ها در سخنان خود با ابروی مردم بازی کنند.
امام جمعه ارومیه افزودلذا خواهش می کنیم هم در خانواده و هم عرصه اجتماع انهایی که برای ثبت نام شوراها به میدان می ایند که الحمدالله احساس وظیفه کنندگان در شهر ما بیشتر از سایر شهرهای دیگر هستند اگر توان و قدرت دارند وارد عرصه شوند و با سخنان خود نیز سعی نکنند شهر را بر هم بزنند چون در قیامت باید پاسخگو باشند.
وی گفت چراکه این کرسی ها ارزش این را ندارد که انسان به خاطر نفس خود وارد این عرصه شود .
امام جمعه ارومیه با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در جمع زایران حرم رضوی نیز افزودبازخوانی فرمایشات و مطالبات رهبر معظم انقلاب از مهمترین وظایف مردم از مسولین می باشد.
وی تصریح کردمقام معظم رهبری محوری ترین مسایل کشور را معیشت و اقتصاد عنوان کرده اند مباحثی که در دین اسلام نیز نسبت به انها سفارش بسیاری شده است .
وی افزودهمانطوریکه خداوند متعال نیز در قران فرموده اند انهایی که مدیریت اقتصادی ندارند مدیریت در دست انها قرار نگیردچراکه مسایل اقتصادی بسیار مهم است و بنابه سفارش مقام معظم رهبری نیز مسایل اقتصادی جامعه بایستی به دست افراد متخصص اداره شود و نمی شود به دست هر کسی سپرد.
حجت الاسلام قریشی افزوددشمنان می خواهند با فشار در مباحث اقتصادی مردم را از دین و نظام فاصله بیاندازند که البته این موضوع از اول اسلام نیز حاکم بوده است.
وی تصریح کردلذا بر این اساس است که بایستی مدیران انقلابی و متدین سرکار باشند.
وی در بخش دیگر سخنان خود به موضوع قاچاق کالا نیز اشاره و افزوداستان اذربایجان غربی در بحث صادرات و واردات دومین استان مرزی کشور محسوب می شود اما انتقادی که از مسولان متولی در این زمینه وجود دارد این است که چرا دستگاه ایکس ری در گمرکات ما وجود ندارد یعنی انقدر در استان ما مسایل مالی ضعیف است که نمی شود دو دستگاه ایکس ری خریداری کرد.
وی گفتلذا موضوع دیگر اینکه مردم نیز سعی کنند از تولیدات داخلی کشورمان حمایت نمایند و به برندهای خارجی افتخار نکنند تا بتوان از این مرحله بحران اقتصادی که دشمن تحمیل کرده سربلند بیرون بیاییم.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی اروم نیوز، تاریخ 4 فروردین 96، کد مطلب:: www.uromnews.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین