پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۶۵۰۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۶
به دنبال واکنش نماینده مردم بوکان و نماینده مردم مهاباد در مجلس به پوشش یک عروسک، محمدرضا جعفرى جلوه مدیر شبکه دو با محمد قسیم عثمانی تماس گرفت و ضمن عذر خواهى از این پوشش،‌اعلام کرد که پخش این برنامه قطع شده و ادامه نخواهد یافت.

شعار سال: به دنبال واکنش نماینده مردم بوکان و نماینده مردم مهاباد در مجلس به پوشش یک عروسک، محمدرضا جعفرى جلوه مدیر شبکه دو با محمد قسیم عثمانی تماس گرفت و ضمن عذر خواهى از این پوشش،‌اعلام کرد که پخش این برنامه قطع شده و ادامه نخواهد یافت.

روز پنج شنبه (3 فروردین ماه) روابط عمومى دفتر ارتباطات مردمى نماینده بوکان و عضو هیئت رئیسه مجلس اعلام کرد که در پى پخش برنامه اى از شبکه ٢ سیما و ایجاد حساسیت در مورد پوشش یکى از عروسک ها و مذاکره و مکاتبه محمدقسیم عثمانى با معاون پارلمانى صدا و سیما مدیر شبکه ٢ سیما دکتر محمدرضا جعفرى جلوه با نماینده مردم بوکان تماس گرفته است.

به گزارش این روابط عمومی، وی در این تماس اعلام کرد: به هیچ وجه، تعمّدى در این خصوص وجود نداشته و سازمان همواره بدنبال حفظ وحدت و انسجام بین قومیت هاى مختلف کشور بوده و اگر اشتباهى هم پیش بیاید، هرگز نیّت بی احترامى نبوده و نخواهد بود.

بر اساس این گزارش، جعفرى جلوه در ادامه گفت: که این برنامه بازپخش بوده و قبلاً از شبکه هاى مختلف سیما پخش گردیده و هیچ حساسیتى به آن وجود نداشته است و اصولاً این پوشش به هیچ وجه متوجه پوشش هیچ یک از اقوام ایرانى نیست. على ایحال با توجه به مکاتبه و پیگیرى جنابعالى و احساس شائبه در خصوص آن ضمن عذر خواهى، ادامه این برنامه با این پوشش خاص ادامه نخواهد یافت تا خداى ناکرده موجب رنجش خاطر مردم خوب ما نگردد.

به گزارش روابط عمومى دفتر ارتباطات مردمى نماینده بوکان، مدیر شبکه دو در پایان گفت: تذکرات جدى به بخش هاى مختلف داده شده تا با وسواس و حساسیت بیشتر نسبت به انتخاب برنامه ها و پوشش عروسک ها همت گمارند و به هیچ وجه هیچ یک از اقوام ایرانى احساس نکنند که به لباس و پوشش و هویت هاى آنها، توهین و یا اسائه ادبی شده است.

بنا به گزارش روابط عمومى دفتر ارتباطات مردمى ، نماینده مردم بوکان در مجلس شوراى اسلامى نیز در این تماس تلفنى گفت: حساس نمودن و فعال کردن گُسل هاى قومى و مذهبى به هیچ وجه به مصلحت کشور نیست و رهبرى همواره بر پرهیز از فعال نمودن این گُسل ها تأکید فرموده اند.

پوشش نادرست در این برنامه منجر به حساسیت و رنجش خاطر مردم منطقه و نمایندگان محترم مناطق کردنشین گشته و در فضاى مجازى این موضوع در سطح وسیعى پخش شده که جا دارد هم در این امور دقت بیشترى صورت گیرد و هم اینکه تذکرات لازم داده شود تا چنین موضوعات شبه برانگیز و حساسیت زایی از صدا و سیما پخش نشود.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تحلیلی جوان پرس، تاریخ 3 فروردین 96، کد مطلب: 102914: www.javanpress.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۹
0
0
بابا اینقدر واکنش نشون ندید
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین