پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۶۵۲۱
تاریخ انتشار : ۰۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۵
شبکه خبری سی‌بی‌اس، از وضع تحریم‌های جدید دولت آمریکا علیه ۳۰ شخصیت حقیقی و حقوقی به دلیل معامله با ایران، کره شمالی و سوریه خبر داد.

شعارسال: به نقل از شبکه خبری سی بی اس، دولت آمریکا از وضع تحریم‌های جدید علیه ۳۰ شخصیت حقیقی و حقوقی از ۱۰ کشور در خصوص انجام معامله با ایران، کره شمالی و سوریه خبر داد.

دولت آمریکا پیشتر از تصمیم خود برای وضع تحریم‌های جدید علیه آن دسته از شخصیت‌های حقیقی و حقوقی که با ایران در زمینه پیشبرد برنامه‌های این کشور همکاری می‌کنند خبر داده بود.

بر اساس اعلام وزارت خارجه آمریکا، ۱۱ شرکت و فرد از چین، کره شمالی یا امارات متحده عربی به خاطر انتقال فناوری که می‌تواند برنامه موشکی بالستیک ایران را تقویت کند، تحریم شده‌اند.

در این فهرست، ۹ شخص حقیقی و حقوقی چینی، یک شرکت از کره شمالی و یک شرکت نیز از امارات متحده عربی گنجانده شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، ۱۹ شخص حقیقی و حقوقی دیگر هم به خاطر نقض معاهده عدم اشاعه تسلیحاتی درباره ایران، کره شمالی و سوریه هدف تحریم‌های آمریکا قرار گرفته‌اند.

گزارش‌ها حاکی است که افراد و مؤسسات یاد شده، فناوری حساس را انتقال داده یا به دست آورده‌اند که می‌تواند در گسترش تسلیحات کشتار جمعی کاربرد داشته باشند.

شبکه تلویزیونی سی‌بی‌اس آمریکا می‌گوید تحریم‌های یاد شده به معنای نقض توافق هسته‌ای میان ایران و شش قدرت جهانی از جمله آمریکا نیست که تیرماه سال ۱۳۹۴ برای حل‌وفصل برنامه هسته‌ای تهران به امضاء رسید. در این توافق تصریح شده است که طرف‌های ایران نمی‌توانند به اقداماتی از جمله تحریم دست بزنند که نقض برجام باشد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 5فروردین 1396، کدخبر: 3938420: www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین