پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۶۵۵۱
تاریخ انتشار : ۰۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۳
دفتر حقوق بشر سازمان ملل روز جمعه اعلام کرد : به طور میانگین ماهانه یکصد غیر نظامی در جنگ یمن کشته می شوند که بیشتر آنان قربانی حمله های هوایی ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی هستند.

شعار سال: جنگ یمن یکشنبه هفته آینده (ششم فروردین) وارد سومین سال می شود.

دفتر سازمان ملل روز جمعه در بیانیه ای به مناست دومین سالگرد حمله به یمن اعلام کرد: بر اثر درگیری میان نیروهای جنبش انصارالله و نیروهای دولتی (دولت مستعفی منصور هادی) مورد حمایت ائتلاف عربی، تاکنون چهار هزار و 773 غیرنظامی کشته و هشت هزار و 272 نفر دیگر نیز زخمی شده اند.

بر اساس تازه ترین آمار قربانیان این حمله ها، حدود دو هفته پیش 32 پناهجوی سومالیایی و غیرنظامی یمنی در جریان حمله یک فروند کشتی ائتلاف و تیراندازی یک فروند بالگرد آپاچی به قایق حامل این افراد در ساحل یمن کشته شدند و 10 نفر دیگر نیز همچنان مفقود هستند.

عربستان همراه با چند کشور دیگر از 6 فروردین سال 94 به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور با هدف بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی یمن به قدرت اقدام کرده است.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاري ایرنا، تاریخ انتشار: 5 فروردین 1396، کد مطلب: 82472867:www. irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین