پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۶۵۷۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۳
شهری سیاست زده ، شهری که در آن همه امورات ، بزعم یک عدّه ای ، دُم شبح خودخواهی و تمامیّت خواهی را بر ایدئولوژی حزبی شان میخواهند گره بزنند و بدون اینکه تجربه آنچنانی خاصّ سیاسی داشته باشند ، در راستا و القا خواسته های نامشروع خویش میخواهند قدم بردارند و کلاف پیچ در پیچ آن ، امان امورات را بریده. یک عده ای چه میخواهند؟

شعار سال: شهری سیاست زده ، شهری که در آن همه امورات ، بزعم یک عدّه ای ، دُم شبح خودخواهی و تمامیّت خواهی را بر ایدئولوژی حزبی شان میخواهند گره بزنند و بدون اینکه تجربه آنچنانی خاصّ سیاسی داشته باشند ، در راستا و القا خواسته های نامشروع خویش میخواهند قدم بردارند و کلاف پیچ در پیچ آن ، امان امورات را بریده. یک عده ای چه میخواهند؟ چون قدرت اجرائی دست دولت اعتدال گرا افتاده است ، پس همه ی میزها و سمت ها بایستی بر لنگه اعتدال گرائی(اصلاح طلبی) بچرخد. دنبال سهم خواهی هستند و بخیال خویش چون جهت پیروز شدن دولت اعتدال گرا ، باصطلاح آنها هزینه نموده اند ، پس چرا از میان عناصر اصلاح طلب پُست و میز و مقام به ایشان اختصاص نمی یابد؟ خدا رحمتش کند کاش گل آقایی وجود داشت و از درِ طنز سیاسی هم که شده است ، بر مردم حقیقت را نشان میداد. و اما اگر کسی جرأت کرده و در این باب بخواهد مقاله بهر عنوان بنویسد ، فورا نویسنده را متّهم به وابستگی جناحی و سیاسی مینمایند. خویشتن را فریفتن و بر حضور جناحی در محافل تکیه کردن و آرأ ریخته شده در صندوقها را که در پیروزی فردی دخیل بوده را به خود نسبت دادن ، انصاف نیست. و اگر این آرا نقشی داشت نقشی کاملا کمرنگ بوده و مردم هیچوقت در جهت تحت تاثیر قرار گرفتن از ایدئولوژی حزبی خاصّ ، رای نداده و نخواهد داد. بلکه حضور در جلسات و میتینگ ها صرف دعوت از ناحیه لیدرها و اعضا سرشناس بوده و شرکت کنندگان هم اکثریت صرفا ، حضور را در دستور کار خویش داشته و هیچوقت آرأ مردم حتی الامکان در این منطقه معلوم نبوده که به چه کسی رای خویش را در صندوقها قرار است باندازند.

همانگونه که تجربه ثابت کرده است در زمان تبلیغات انتخاباتی ، کاندیداها یا خویش را بخانه میزبانی دعوت کرده و یا اینکه میزبانانی هستند که با صرف هزینه میوه و شیرینی از سوی کاندید در منزلِ میزبان اقدام به تشکیل جلسه تبلیغاتی مینمایند و یا اگر شامی و ناهار و .. صرف میگردد، باز هم در این منظر رضای خداوند در نظر نبوده و صرفا برای جلب آرا در این مرحله گام برداشته میشود وعلی ایحال در ادامه نیز میزبان دربدر دنبال تمنّاهایی شخصی خود است که اگر کاندید مورد نظر پیروز میدان گردد او نیز از این منظر لقمه چرب و نرم مورد نظرش عاید خواهد گردید و اگر میزبان بیچاره میدانست که کاندید مورد نظرش پیروز نمیشود از همان دقیقه نخست ، دنبال رقیب ، یعنی کاندید مقابل میرفت و باری بهر جهت ، اینان نیز در بدر بدنبال منافع شخصی بوده و هستند و نه رضای خداوند در کار. از منظر دیگر عده ای سیاسیون تازه بدوران رسیده، خویش را نه فقط یک نهال نورسته سیاسی فرض نمیکنند بلکه یک تئوریسین تمام عیار دانسته و آفت وجودی سیاست را از لحظه خشت اول بر زمین، مهره هایش را کج و معوج نهاده و در همه جا نیز خیال میکنند که بایستی در صف اول باشند، چون در فلان حزب و گروه سیاسی جایگاه داشته و مستوجب احترام و ارج گذاری هستند که این نیز بر طبق سخن ارزشمند:مشک آن است که خود ببوید نه آنکه عطار بگوید مدعی را به گمراهی میکشاند. یک سیاست اصیل و درست همانست که در خویشتن داری و پذیرفتن همدیگر موفّق باشیم که این در منطقه سیاست زده مشکین شهر اصلا نمود نداشته بطوریکه حضرات وقتی همدیگر را در جلساتی مشاهده میکنند گویا پدر همدیگر را کشته اند. در سخنرانی ها و نقطه نظرات دم اززنده باد مخالف منسر میدهند اما وقتی همدیگر را مشاهده میکنند، انگار ارث پدری همدیگر را خورده باشند.

حضرات باید اذعان دارند که این مملکت مال تمام ایرانی ها بوده و همه در زیر سایه رهبری واحد بسر میبریم و اگر اختلاف عقایدی بوده که خواهد بود در اصول نبوده و در فروعات آنهم بصورت کاملا جزئی هست. حال با چه توجیه و تفسیری عده ای سیاست طلبان ناشی ، بقیه را از خود ندانسته و با نگاه اپوزسیونی بهمدیگر مینگرند؟ خیر ، راست و چپ و میانه رو و اصلاح طلب و اصولگرا و اعتدال همه مال این مملکت هستند و اگر از یکدیگر انتقادی دارند ، بایستی که با تدبیر بزرگان قوم و با تشکیل خانه احزاب و مشورت، در جهت سازندگی و تقویت نظام و رفاه و فلاح عموم تحت فرامین مقام معظم رهبری(دام ظلّه) گام برداشته که نشست های مشترک احزاب و گروههای سیاسی میتواند گره گشای بسیاری از مشکلات گردد که اصلا قابل بررسی و اهمییت نمیباشند. حال چرا در این میان قهرها و متارکه های سیاسی در این منطقه به یک اپیدمی زننده و مشئز کننده تبدیل گردیده خدا میداند. الحق و الانصاف اهمیّیت و شکاف عمیق این موضوع زمانی محرز میگردد که مهمانی عزیز و سیاسی، که در سخنانش عقلانیت موج میزند به شهر ما وارد شده و در جلسه لب به سخن میگشاید و در این مرحله است که مشخص میگردد که توقعات سیاسی عقلانی و احساسی از کجا تا بکجا اختلاف داشته و اصلا قابل مقایسه با وضعیت و آهنگ سیاسی حاکم در مشکین شهر نبوده و از همین جا مشخص است که در امورات اجرائی منطقه هم، چنانچه با آن انتظارات نابجا حضور یابیم ، طبیعتا تمام نقاط قوّت و پتانسیل های بالفعل هم در مرحله عمل ره بجایی نخواهند برد و تا این چنین باشیم ، نتیجه گیری لازم عاید نمیشود. وحدت و یکپارچگی با نیّت خالص و بدون چشمداشت در منافع شخصی و جناحی و تمرکز امکانات در هر سطحی، بدون در نظر گرفتن دیدگاه سیاسی و عمل در جهت منافع جمعی ، پسندیده بوده و از سرچشمه زلال مکتب اسلام ناب نشأت میگیرد. پس بیاییم در هر لباس و کسوت و جناح و حزب و گروه ، باهم و برای هم در زیر چتر حبل متین الهی و با رهبری داهیانه ی واحد قرار بگیریم که چون با همدگر باشیم دشمنان هیچ غلطی نمیتوانند بکنند.(وَ مَنْ یَتَوَلَّ اللَّهَ وَ رَسُولَهُ وَ الَّذِینَ آمَنُوا فَإِنَّ حِزْبَ اللَّهِ هُمُ الْغالِبُونَ سوره مائده آیه ی۵۶) لذا شایستگیِ عناصر متعهدِ متخصّص در هیچ دوره ای و از هر طیفی که باشد، نباید در امور نادیده گرفته شود.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری و تحلیلی سبلان نیوز، تاریخ 22 اسفند 95، کد مطلب: 20159: www.sabalannews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۳۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
0
0
مسیولین منافع مردم رو به خاطر منافع جریان سیاسیشون زیر پا میذارن
این حزب بازیا مردم هم از سیاست زده میکنه
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
0
0
این سیاست لعنتی پدر مادر نداره که آدم چیزی ازش بهش برسه
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین