پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۶۷۰۷
تاریخ انتشار : ۰۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۲
روستای زیبا و منحصر بفرد کزج با هدف گردشگری در 15 کیلومتری شمال غربی هشجین واقع است. و دارای بافت سنتی , معماری خاص اماکن مسکونی , قرار گرفتن در کوهپایه , می باشد .

شعار سال: روستای زیبا و منحصر بفرد کزج با هدف گردشگری در 15 کیلومتری شمال غربی هشجین واقع است. بافت سنتی , معماری خاص اماکن مسکونی , قرار گرفتن در کوهپایه , بهره مندی از طبیعت بکر و زیبا , جاری شدن رودخانه قزل اون درست از بین باغات روستا , قدمت و پیشینه تاریخی و صنایع دستی موجب گردیده که مسئولین محترم برای توسعه گردشگری و معرفی آن اقدامات مفیدی را انجام دهند تا با محقق شدن این امر روستای کزج به یکی از جاذبه های توریستی استان تبدیل گردد.
روستای سرسبز کزج 320 خانوار و 1500 نفر جمعیت دارد مردم کزج به سخت کوشی و تلاش و کار شهرت دارند باغداری و دامداری و کشاورزی شغل عمده اهالی این دیار است.
انگور , گردو , سیب و گلابی , گیلاس , آلبالو و توت (مخصوصا توت خشک) از محصولات درختی کزج هست . جاجیم بافی , پلاس بافی , جوراب , کلاه و دستکش , طناب و سبدبافی از صنایع دستی این روستا بوده و از قدیم الایام رواج دارد.

اما در کشور مان روستاهای کوهپایه ای فراوانی وجود دارد که مهمترین آنها ماسوله گیلان و کزج ماسوله دوم ایران در شهرستان خلخال استان اردبیل جای گرفته است.









با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه اطلاع رسانی ازناو، تاریخ 6 فروردین 96، کد مطلب: 3958: www.aznav.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین