پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۶۷۳
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۵
اکثر پرورش دهندگان آبزی در جنوب کشور قرار داشته و برای تهیه خوراک مورد نیاز خود، به کارخانه های تولید مواد خوراکی احتیاج دارند.

شعار سال: مدیر اولین کارخانه تخصصی غذای آبزیان در ایران گفت: اکنون عمان برای خرید غذای آبزیان، بستر مناسبی را فراهم کرده و نباید فرصت را از دست داد.

امید بحری که خود یکی از پرورش دهندگان ماهی نیز به شمار می رود، افزود: نیاز کشور به این نوع خوراک، به صورت روزانه در کشور 300تن است که 200تن آن تنها در استان بوشهر مصرف می شود.

بحری ادامه داد: فقط همین کارخانه ظرفیت تولید 20هزارتن در سال را دارد اما به خاطر مشکلاتی که در تهیه مواد اولیه هست، حداکثر تولید ما 16هزارتن بوده است.

به گفته وی، یکی از بزرگ ترین مشکلاتی که تولیدکنندگان خوراک با آن درگیر هستند، چگونگی تهیه مواد اولیه است. به عنوان مثال، از 16ماده مورد نیاز تنها 3 نوع آن از خارج تامین می شود و بقیه از داخل. این در حالی است که فراهم کردن همین تعداد کم از خارج نیز با موانع بسیاری همراه است. البته در مورد محصولی مانند آرد نیز مسائل دیگری داریم. زیرا سازمان غله ابتدا آرد مورد نیاز نانوایی ها را آن هم با قیمت مناسب تامین می کند و سپس اگر چیزی باقی مانده بود، سهم کارخانه های خوراک دام می شود؛ با 3 برابر قیمت نانوایی. آن هم در شرایطی که 20درصد محصول تولیدی را همین ماده تشکیل می دهد.

این کارآفرین عنوان کرد: برای واردات بخشی از مواد اولیه در سال های گذشته با بخش قرنطینه سازمان دامپزشکی هماهنگ می شد و مشکلی نداشتیم اما اکنون بنا به دلایلی نامعلوم، این وظیفه به گردن بخش دارو و درمان افتاده و تعرفه به صورت ناگهانی از 5ریال در هر کیلوگرم به 40تومان رسیده است. زیرا اکنون ماده اولیه جزو داروها محسوب می شود. بنابراین کالایی که می توان با 6میلیون تومان وارد کرد اکنون 400میلیون تومان هزینه بر می دارد.

بحری توضیح داد: به جز بالا رفتن هزینه ها پروسه صدور مجوز برای واردات نیز از 10 روز به بیش از 6 ماه افزایش یافته است. این در حالی است که گویا هنوز سازمان دامپزشکی نیز در این زمینه بلاتکلیف بوده و نمی داند چه تصمیمی باید بگیرد. به همین دلیل تقاضایی که در اوایل اردیبهشت به این سازمان ارائه دادیم، هنوز بی جواب مانده است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وبسايت خبرگزاري موج نیوز، تاریخ انتشار 21 آذر 1394، کد مطلب: 4070: www. mojnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین