پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۶۸۷۹
تاریخ انتشار : ۰۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۲
آمار داوطلبان حضور در پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا با پایان یافتن مهلت نام‌نویسی در شهرستان آران و بیدگل به۲۶۶ نفر رسید.

شعار سال: با پایان روز ششم فروردین ماه فرصت هفت روزه‌ی ثبت نام داوطلبان انتخابات شورای شهر و روستا به پایان رسید.

فرماندار آران و بیدگل ظهر امروز در گفت و گو با خبرنگاران در خصوص آخرین آمار ثبت‌نام کنندگان داوطلبی نمایندگی پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا اظهار کرد: تعداد ثبت نام کنندگان در پایان فرایند نام نویسی در شهرستان آران و بیدگل به ۲۶۶ نفر رسیده است.

ابوالفضل معینی نژاد درباره‌ی آمار متقاضیان برای شهر و روستا در این انتخابات به ‌صورت تفکیک ‌شده گفت: ۱۴۴ نفر در شهرها و ۱۲۲ نفر برای انتخابات شورای روستا نام نویسی کرده‌اند.

وی در پاسخ به تعداد داوطلبان زن برای شوراهای اسلامی عنوان کرد: آمار ثبت نام کنندگان از نام نویسی ۲۵۲ نفر مرد و ۱۴ نفر زن در این دوره انتخابات حکایت دارد.

معینی نژاد با بیان این که ۸۳ نفر از ثبت نام کنندگان برای انتخابات شورای شهر آران و بیدگل نام نویسی کرده‌اند اضافه کرد: برای عضویت در پنجمین دوره شورای اسلامی شهر سفیدشهر۲۱ نفر، نوش آباد ۱۴ نفر، ابوزیدآباد ۲۶ نفر، روستاهای بخش مرکزی ۳۸ نفر و روستاهای بخش کویرات ۸۴ نفر داوطلب شده‌اند.

«ترین»های داوطلبان انتخابات

طبق اعلام کمیته اطلاع‌رسانی ستاد انتخابات شهرستان، مسن‌ترین فردی که برای نامزدی در انتخابات شوراهای شهر و روستای آران و بیدگل ثبت نام کرده ۶۴ سال و جوان‌ترین آنان ۲۶ سال سن دارد و هر دوی این افراد داوطلب حوزه‌های انتخابیه‌ی شهری هستند. همچنین در میان ۱۴ متقاضی زن، ۷ نفر آنان از حوزه‌ی شهری و ۷ نفر دیگر برای شرکت در انتخابات حوزه‌های روستایی متقاضی شده‌اند.

نگاهی به لیست مدارک تحصیلی داوطلبان نیز از ثبت نام ۳ نفر با مدرک دکترا، ۴۰نفر با کارشناسی ارشد، ۹۳ نفر مدرک کارشناسی، ۳۹ نفر فوق دیپلم، ۵۶ نفر دیپلم، ۳۵ نفر زیر دیپلم و ۶ نفر با تحصیلات حوزوی خبر می دهد.

بررسی تایید یا عدم احراز صلاحیت داوطلبان

تعداد کل کرسی‌های اسلامی شهر و روستاهای آران و بیدگل در پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا با دو عدد کاهش به ۲۸ کرسی رسیده است که از این تعداد یک شهر دارای شورای ۷ نفره، ۳ شهر با کرسی ۵ نفره و دو روستا با شورای ۳ نفره خواهد بود.

به گفته‌ فرماندار آران و بیدگل پس از اعلام نظر مراکز چهارگانه که شامل وزارت اطلاعات، دادگستری، نیروی انتظامی و ثبت‌احوال می‌شود، پرونده نامزدهای در هیئت اجرایی شهرستان‌ بررسی شده و پس از بررسی سوابق در هیئت نظارت و فرمانداری‌ رد یا تائید صلاحیت افراد اعلام خواهند شد.

هشت معتمد هیأت اجرایی انتخابات شورای شهر شهرستان آران و بیدگل

برای انتخاب ۸ نفر از معتمدین هیات اجرایی به عنوان اعضای اصلی و پنج نفر به عنوان اعضای علی البدل برگزاری انتخابات شورای اسلامی شهرستان جلسه‌ای در روزهای پایانی اسفندماه به دعوت ابوالفضل معینی نژاد فرماندار و رئیس هیات اجرایی انتخابات شورای اسلامی آران و بیدگل برگزار شد که در پایان حسین تقدیری، جواد صدیقیان، رضا بهرامی نژاد، مهدی عموزاده، احسان تقی زاده، محسن کرمانی، مجید فائض پور و رحمت الله مهدی به عنوان اعضای اصلی هیات اجرایی پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهرهای شهرستان آران و بیدگل انتخاب شدند.

همچنین اعضای علی البدل را نیز علی کربلایی، عباس آقا عمویی، حسین سلمانی، سیدجعفر فاطمی و سید علی اکبر سادات الحسینی تشکیل می دهند.

گفتنی است انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا هم‌زمان با انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و نخستین میان‌دوره‌ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۲۹ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۶ برگزار خواهد شد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی خطب شکن، تاریخ 7 فروردین 96، کد مطلب: 42475: www.khatabshekan.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین