پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۷۲۹۶
تاریخ انتشار : ۱۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۴
در این نوشته سعی بر آن داریم که مسئله اعتیاد و معتادی را در دو مقوله سنت و مدرنیته و البته بصورت طنز بررسی کنیم.
شعارسال: سنتی یک معتاد برای رسیدن به مواد در این مرحله، مراحل دشوار و پر پیچ و خم را باید سپری می کرد. در روش سنتی اگر معتاد (خدایی نکرده) ناشیانه و آماتور عمل می کرد به قطع یقین باید قید رسیدن به هدفش (که کسب مواد باشد) را خط می زد. اعتیاد شخص معتاد را وادار می کرد که از هر لحاظ دستی در کار داشته باشد. به تعبیر دیگر معتاد «کار کشته» بودنش را یکی از رمزهای موفقیت خود می دانست و این مدرک به سادگی حاصل نمی شد. باید شخص معتاد برای اخذ مدرک «کارکشتگی» واحدهایی از جمله «کارآگاهی»، «بازیگری»، «ورزش»، «زیست شناسی» و «اکولوژی بدن» را با نمره بالا پاس می کرد. (*) (توضیحات بیشتر در پایین صفحه). در واقع سند «کارکشتگی» را نمراتی تعیین می کرد که بر کارنامه ثبت می شد. در غیر این صورت شخص معتاد یک فرد لاابالی و بی سر و ته می شد. مخلص کلام اینکه در روش سنتی فرد معتاد بایستی از هر انگشتش هنر ببارد تا سربلند از کنکور اعتیادی بیرون آید. ولا غیر هیچ و پوچ. نکته پایانی: در این مرحله فروشنده به نوعی ارباب است و معتاد هم رعیت.

* دروس فوق نمونه هایی از واحدهای مدرک «کارکشتگی» است. در ادامه برای آشنایی بیشتر از این واحدها به اختصار توضیحات زیر را بخوانید: - کارآگاهی: یک معتاد ابتدا برای پیدا کردن آدرس فروشنده و شناسایی آن اقداماتی از قبیل: تفحص و جستجوی فرشنده، خصوصیات فروشنده و خصوصیات اخلاق فروشنده (جهت دانستن اینکه طرف سنگدل و بی رحم است یا صرفا برای تامین امورات زندگی به اجبارا چنین شغلی را برگزیده است.) - «بازیگری»: معتاد برای مظلوم نمایی بایستی بتواند در مقابل فروشنده به قول خودمان فیلم بازی کند. به عنوان مثال: در صورت نبود منابع مالی معتاد چطور جلوی فروشنده زانو بزند؟ چگونه ناله و زاری راه بیندازد تا دل فروشنده را بدست آورد؟ و ... - ورزش: معتاد به محض روبرو شدن با نیروهای انتظامی باید بدنی ورزیده داشته باشد تا بتواند از این مهلکه بگریزد. داشتن مدرک دونده و جهنده یکی از الزامات اساسی در این مرحله است. تدریس چگونگی قبراق و سریع السیر شدن فرد معتاد، یکی از سر فصل های مهم این درس به حساب می آید. - زیست شناسی: معتاد باید بیندیشد که بعد از مصرف در کجا بماند و بخوابد؟ چطور بخوابد که فردا بلایی به سرش نیاید؟ و ... این درس نیز به چنین سوالاتی پاسخ می دهد. (ماشاا... معتادهای امروزی خیلی حال و روز خوبی دارند. نهایتا اگر خانواده قبولشان نکنند شهرداری و نهادهای دیگر ساختمانی برایشان تعبیه کرده اند. بیچاره معتادهای سنتی که همه طردشان کرده بودند و قبولشان نمی کردند.) - اکولوژی بدن: یک معتاد باید بداند که رگ در کجاهای بدن به وفور یافت می شود؟ خون در کدام قسمت از بدن زیاد در جریان است؟ و ... مطالعه این کتاب پاسخی به همه این پرسش هاست.

مدرنیته در گذر از زمان سنتی به مرحله مدرنیته همه روندها و اقدامات قبلی و سلسله مراتب اداری از هم پاشید. در این مرحله معتاد برای رسیدن به مواد مجبور نیست درس های کارآگاهی، شم بازیگری و ... را پاس کند چرا که به سادگی و با یک تلفن می تواند به هدف دلخواهش برسد. کافی است گوشی را بردارد و به ساقی (در فرهنگ مدرنیته همان فروشنده است) زنگ بزند و در مکان دلخواهش مواد را تحویل بگیرد. ساقی هم که ماشاا... کرور کرور عین نقل و نبات در شهر می گردند. به عنوان مثال فرد معتاد در خیابان با طمانینه کامل به ساقی زنگ می زند و بعد از دادن آدرس می پرسد که: «چند دقیقه طول می کشه که مواد رو برسونی؟» اگر فروشنده بالای 10 دقیقه وعده داد خریدار به ناچار گوشی را قطع کرده و به دیگر ساقی زنگ می زند. هر چه قدر زمان رسیدن مواد کمتر باشد خریدار تصمیم به خرید می گیرد و اینجاست که معامله جوش می گیرد. در این روش حق با مشتری است و این مشتری است که تصمیم می گیرد بخرد یا نخرد؟ برسد یا نرسد؟ زمان در این مرحله خیلی مهم است. دقیقا برخلاف روش سنتی. نکته پایانی: در این مرحله فروشنده به نوعی «دست فروش» است و معتاد هم تصمیم گیرنده نهایی.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تحلیلی ساوالان خبر، تاریخ انتشار: 20 اسفند 1395 ، کدخبر: 1896، www.savalankhabar.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین