پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۷۴۵۹
تاریخ انتشار : ۱۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۵
تنگه زرانگوش با قریب 2 کیلومتر طول از نظر طبیعی و تاریخی در منطقه ای بکر و کم نظیرواقع است که از نظر طبیعی و گردشگری، یکی از مهمترین جاذبه های شهرستان بدره به حساب می آید.

شعارسال: روستای زرانگوش در 21 کیلومتری شهرستان بدره و 19 کیلومتری شهرستان دره شهر در استان ایلام واقع شده است.

تنگه زرانگوش با قریب 2 کیلومتر طول از نظر طبیعی و تاریخی در منطقه ای بکر و کم نظیرواقع است که از نظر طبیعی و گردشگری، یکی از مهمترین جاذبه های شهرستان بدره به حساب می آید.

ارتفاع این تنگه در حدود 500 متر است و در تمام فصول مخصوصا بهار و زمستان آب چشمه ها از میان تنگ جاری است و با وجود بارش های بسیار خوبی که در این سال ها شاهد بودیم، سرسبزی و طراوت بیشتری را در این منطقه شاهد هستیم.

به وجود آمدن آبشارهای طبیعی و فرو ریختن قطرات آب از بلندای تنگه، فضایی کاملا روح انگیز و آرام بخش به وجود آورده است که آدمی با دیدن این همه زیبایی و خلقت به یاد بهشت وعده داده شده خداوند می افتد.

مردمان روستا نام "بردبل" را بر بخشی از این تنگه نهاده اند، برد به معنای "سنگ" و "بل" به معنای بلند است.

آثار طبیعی و تاریخی که در این تنگه وجود دارد بدون شک در نوع خود بی نظیر است، اما عدم معرفی این مکان طبیعی به طالبان و گردشگران و حتی مردم خود استان باعث شده است، که اکوسیستم بی بدیل این منطقه که شاید در حد ملی شدن و جهانی شدن نیز باشد مورد غفلت همگان واقع شود.

به گفته ساکنان روستای زرانگوش این تنگه از نظر تاریخی دارای غار دو قلو است که یک مجموعه کامل از آثار تاریخی دوره قبل از اسلام را در خود جای داده است.

امید است، در این ایام که مردم برای دیدن زیبایی های طبیعت و بازدید از مناطق دیدنی طبیعی و تاریخی استان اقدام می کنند، با بازدید از این تنگه علاوه بر استفاده از فضای پاک و بکر و زیبای این منطقه معرف این تنگه باشند تا شاید علاوه بر معرفی روستای زرانگوش به عنوان روستای هدف گردشگری، به معرفی ملی و جهانی این تنگه کمک نمایند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت ایلام رصد، تاریخ انتشار: 8فروردین1396، کدخبر: 27473: WWW.ilamrasad.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین