پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۷۵۶۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۴
مدیر عامل شرکت آب منطقه ای بوشهر می‌گوید: پارسال برای مصارف مختلف استان از منابع سطحی، زیر زمینی و آبشیرین‌کن ها نزدیک به 984 میلیون متر مکعب آب برداشت شد که بخش کشاورزی با مصرف 808 میلیون متر مکعب بیشترین حجم مصرفی را به خود اختصاص داد.

شعار سال: مدیر عامل شرکت آب منطقه ای بوشهر می‌گوید: پارسال برای مصارف مختلف استان از منابع سطحی، زیر زمینی و آبشیرین‌کن ها نزدیک به 984 میلیون متر مکعب آب برداشت شد که بخش کشاورزی با مصرف 808 میلیون متر مکعب (حدود 82 درصد) بیشترین حجم مصرفی را به خود اختصاص داد.

شاهپور رجایی افزود: از این میزان آب مصرفی، 108 میلیون متر مکعب از استان‌های همسایه و بیش از 876 میلیون متر مکعب (89 درصد) از منابع داخل استان تامین شده است.

وی ادامه داد: فارغ از محدوده جغرافیایی تولید و برداشت آب، حدود 415 میلیون متر مکعب از آب مصرفی یعنی کمی بیش از 50 درصد آن از منابع آب زیرزمینی،447 میلیون متر مکعب معادل بیش از 45 درصد از منابع سطحی، رودخانه‌ها و سدها و نزدیک به 42 میلیون متر مکعب بیش از چهار درصد از طریق نمک زدایی آب دریا، تولید شده است.

رجایی یکی از مهمترین راهکارهای مدیریت مصرف بهینه آب را کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی از منابع زیرزمینی عنوان کرد و گفت: باید مصرف آب در این بخش دست‌کم 140 میلیون متر مکعب کاهش یابد و سهم این بخش از کل آب برداشت شده نباید از 70 درصد بگذرد.

به گفته وی، برای مدیریت صحیح منابع آب استان باید نسبت استفاده از آب‌های زیر زمینی و سطحی معکوس شود به این ترتیب که باید 60 درصد آب از منابع سطحی و 40 درصد از منابع زیرزمینی برداشت شود در حالی که اکنون 60 درصد آب مورد نیاز از منابع زیر زمینی تامین می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر گفت: برای تحقق این هدف در حوزه مدیریت منابع آب‌های سطحی، باید تکمیل و بهره برداری از سدهای بزرگ مخزنی در دستور کار باشد و در حوزه مدیریت منابع آب‌های زیرزمینی، باید ضمن توقف اضافه برداشت از چاه‌های پروانه دار، طرح پرکردن چاه‌های غیر مجاز اجرا شود.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری خلیج فارس، تاریخ انتشار: 12 فروردین 1396، کد مطلب: 143056:www. pgnews.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۱
0
0
دروغ آشکاره ، روان اب هم به حساب آب کشاورزی می یاد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین