پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۷۸۶۱
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۲
شهرستان کوهرنگ داراي جاذبه هاي گردشگري طبيعي بسيار زيادي است که همواره ميزبان گردشگران و مسافران در فصول مختلف سال از ايران و ساير کشورهاي جهان بوده است.

شعار سال: شهرستان کوهرنگ با جاذبه هاي گردشگري بسيار زيبا و طبيعي همواره از جمله شهرستانهايي است که در چهارمحال و بختياري مقصد مسافران و گردشگران است.

کوهرنگ با داشتن چشمه ساران، رودهاي روان و جاذبه هاي خدادادي دل انگيزي مي تواند در روز 13 بدر خاطرات خوشي را در آخرين روز تعطيلات براي هموطنان به همراه داشته باشد.

از جمله مکان هاي پيشنهادي آبشار و تونل شماره يک و تونل شماره دو کوهرنگ، چشمه ديمه، آبشار شيخ عليخان و مکان تفريحي شيخ عليخان که هم اکنون داراي برف زيادي مي باشد و براي برف بازي و تيوپ سواري بسيار مناسب است.

آبشار تونل اول کوهرنگ


آبشار تونل کوهرنگ چلگرد در موقعيت جغرافيايي E500728 N322718 در استان چهارمحال و بختياري واقع است.

اين آبشار از سرازير شدن آب تونل اول كوهرنگ بوجود آمده است، اين تونل جهت انتقال آب چشمه كوهرنگ و ديگر چشمه هاي اطراف به زاينده رود در سال 1332 در منطقه كوهرنگ، جاييكه اكنون شهر توريستي چلگرد- مركز شهرستان كوهرنگ قرار دارد، ايجاد گرديد. تلاش براي انتقال اين آب به زمانهاي بسيار دور برمي گردد.

در زمان صفويان تلاش براي ايجاد شكاف در كوه كاركنان و انتقال آب، راه به جايي نبرد، اين شكاف كه در نزديكي تونل است، خود يكي از ديدني هاي تاريخي منطقه است.آبشار اين تونل و فضاهاي بسيار زيباي اطراف آن مناظر بسيار زيبايي را براي هر ببننده اي ايجاد كرده است، در تمام فصول سال حتي زمستان- به سبب نزديكي با پيست اسكي چلگرد اين مكان مورد بازديد گردشگران قرار مي گيرد.

راه دسترسي آسفالته، آب آشاميدني، سرويس بهداشتي، فضاي سبز، سكوي نشيمن، دسترسي آسان به واحد اقامتي و پذيرايي، پاركينگ از امکانات منطقه است.

حفر تونل کوهرنگ يک اقدام مؤثر براي آباداني منطقه است که از زمان صفويه براي تحقق آن تلاش شده و هم‌اکنون آب سد کوهرنگ و آبي که در زاينده‌رود جاري مي‌شود زندگي بهتري براي مردم منطقه و آباداني و عمراني فراهم ساخته است.

چشمه دیمه


چشمه ديمه يکي از زيباترين چشمه هاي زيباي چهارمحال و بختياري و کشور است که در دامنه زردکوه بختياري جوشش دارد و زيبايي اين چشمه در آستانه نزديک شدن به بهار در حال چندين برابر شدن است.

چشمه ديمه در منطقه کوهرنگ در مجاورت روستايي به همين نام قرار دارد.  روستاي ديمه از توابع بخش مرکزي شهرستان کوهرنگ در استان چهارمحال بختياري است که با مختصات جغرافيايي 50 درجه و 13 دقيقه طول شرقي و 32 درجه و 30 دقيقه عرض شمالي، در 10 کيلومتري شمال شرقي چلگرد و در 100 کيلومتري شهرکرد قرار دارد.

اين روستا از اطراف به کوه‌ها و دشت‌ها محدود مي‌شود، روستاي کوهستاني ديمه از سطح دريا، در حدود دو هزار و 240 متر ارتفاع دارد واقليم آن در بهار و تابستان معتدل و در زمستان سرد و برفگير است.

ديمه از ييلاقهاي عشاير بختياري بوده که در قرن اخير به روستا تبديل شده است و چشمه ديمه معروف‌ترين اثر طبيعي اين روستاست و از تفرجگاه‌هاي طبيعي استان به شمار مي‌رود.

در پيرامون اين روستا چند اثر تاريخي با نام‌هاي باستاني و اساطيري به جا مانده، جاذبه‌هاي طبيعي اين روستا بسيار زياد هستند که مي توان به دشت لاله هاي واژگون اشاره کرد.

آبشار شيخ عليخان


آبشار شيخ علي خان در ۴۰ کيلومتري روستاي سر آقا سيد در نزديکي شهر چلگرد، مرکز شهرستان کوهرنگ، قرار دارد. آب اين آبشار از ارتفاعات اطراف روستا سرچشمه مي گيرد. فاصله اين آبشار زيبا از شهرکرد در حدود ۹۲ کيلومتر است. اين آبشار بر خلاف زيبايي هاي بي نظيرش، هنوز براي گردشگراني که براي اولين بار از جاذبه هاي کوهرنگ بازديد مي کنند ناشناخته مانده است.

فصل بهار، همه جاي چهارمحال و بختياري آب هاي جاري و چشمه هاي خروشاني وجود دارد که طبيعت بکر و زيباي اين استان را بيش ار پيش ديدني تر کرده است. لطافت و شادابي وصف ناپذير هوا، گوشه اي از زيبايي و قدرت لايزال خداوند را به بندگان نشان مي دهد و قدم زدن در اين هواي پاک روح و جان آدمي را جلا مي دهد.
آبشار شيخ علي خان و دشت و تپه هاي اطراف آن يکي از جاذبه هاي زيبا است.

درست است فصل بهار بهترين فصل براي ديدن آبشار شيخ علي خان به حساب مي آيد اما فصل زمستان و هنگامي که آبشار از سرما يخ مي زدند نيز جذابيت خاصي دارد. حال انتخاب با شماست طبيعت زيباي بهاري را انتخاب کنيد يا سرماي زمستان و آبشار يخ زده.

از شهر چلگرد مرکز شهرستان کوهرنگ تا اين آبشار حدود ۵ کيلومتر فاصله است و با وجود کوهستاني بودن منطقه، شيخ عليخان محور ارتباطي مناسبي دارد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی جهانبین، تاریخ 12 فروردین 96، کد مطلب: 106524: www.jahanbinnews.ir

اخبار مرتبط
برگزیده ها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین