پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۷۹۴۶
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۳
نرگس محمدی هنرمند تصویرگری که اثرش به جمع آثار برگزیده نمایشگاه کتاب بولونیا در سال ۲۰۱۷ راه پیدا کرده است، راز جهانی شدن را در بومی بودن عناصر تصویری می‌داند.

شعارسال: نرگس محمدی گفت: این پنجمین دوره است که تصویرگری‌های من به کاتالوگ بولونیا راه پیدا می‌کند. سال۲۰۰۸، ۲۰۱۱، ۲۰۱۲ و ۲۰۱۵ همکارهایم به کاتالوگ راه پیدا کرد و برگزیده شد.

این تصویرگر ایرانی با اشاره به این که کارهای امسال نمایشگاه کتاب بولونیا از کیفیت بهتری برخوردارند گفت: امسال آثار مربوط به ۷۵ تصویرگر از سراسر جهان به کاتالوگ نمایشگاه کتاب بولونیا راه پیدا کرده که از این میان ۴ تصویرگر ایرانی هستند و در مجموع می‌توان گفت کیفیت کارها بسیار بهتر از سال‌های گذشته است.

محمدی که اثرش با عنوان شهرزاد در کاتالوگ بولونیا آمده گفت: من در تصویرگری‌های خود، نگاه تازه‌ای به نگارگری ایرانی داشته ام و فکر می‌کنم تصویرگری موفق است که در کارهایش به عناصر بومی‌و فرهنگ خود توجه کند.

او در پاسخ به این که چگونه اثرش برای انتشار در کاتالوگ بولونیا انتخاب شده گفت: این سوال را باید از داوران پرسید که معیارشان برای انتخاب چه بوده است. من شهرزاد و هزار و یک شب را به سفارش یک ناشر چینی و بر اساس یک قصه قدیمی‌تصویر کرده ام.

پنجاه و چهارمین نمایشگاه کتاب بولونیااز سوم آوریل در شهری به همین نام و در کشور ایتالیا کار خود را آعاز کرده است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 16فروردین1396، کدخبر: 3944051: www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین