پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۷۹۹۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۲
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری بیرجند گفت: ۸ هزار پیاز گل لاله و ۱۲ هزار نهال در سطح شهر در آستانه نوروز ۹۶ در سطح این شهر کاشته شد.

شعار سال: مجتبی انصاری با اشاره به اجرای آبنما و بهسازی و زیباسازی تقاطع پایانه مسافربری از زیباسازی و اجرای المان تقاطع بلوار شهدای عبادی و کمربندی خبر داد و اظهار داشت: نوروز امسال 196 چشمه سرویس بهداشتی در پارک‌های سطح شهر مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

وی بازپیرایی پرچین بلوار امام رضا (ع)، نصب 100 پایه پرچم تزئینی در پل‌های ورودی شهرو نورپردازی تزئینی 5 خیابان در سطح شهر (خیابان شهید مدرس، بلوار شهدای عبادی، خیابان جمهوری اسلامی، بلوار مبلغان و قلعه بیرجند)، آماده‌سازی میادین و پارک‌های سطح شهر (شامل نظافت پیاده‌روها و سنگفرش‌ها، آبنماها و زمین‌های بازی کودکان) و رفع خاموشی‌های داخل پارکها را از جمله اقدامات سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری بیرجند در سال جدید ذکر کرد.

مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری بیرجند به نظافت سرویس‌های بهداشتی پارکها اشاره کرد و گفت: 196 چشمه سرویس بهداشتی در پارک‌های سطح شهر بهره‌برداری شد.

انصاری از بهسازی پارک آزادگان با ساخت سکوی نشیمن، اجرای کفپوش ایمن و نصب وسایل بازی پلی اتیلنی و اجرای سرویس بهداشتی جدید در این پارک خبر داد.

اقامت بیش از 30 هزار گردشگر در سرایان

مسئول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان سرایان از اقامت 30 هزار و 528 نفر در این شهرستان طی تعطیلات نوروزی خبر داد و گفت: 296 میلیون ریال صنایع دستی در این شهرستان در ایام نوروز به فروش رسیده است.

محمد عرب اظهار داشت: در مجموع 30 هزار و 528 نفر به صورت موقت یا یک شبانه روز در شهرستان اقامت کردند که این میزان اقامت در کمپ‌های موقت، اقامتگاه‌های بوم‌گردی و زائرسراها بوده است.

وی با بیان اینکه نمایشگاه صنایع دستی و سوغات محلی و آداب و رسوم شهرستان سرایان با استقبال جالب توجه گردشگران و مردم مواجه شدگفت: این نمایشگاه در 11 غرفه با معماری سنتی و اقتباس از بازارچه دائمی صنایع دستی میثم ساخته شد و 11 نفر از صنعتگران شهرستان در رشته‌های آهنگری سنتی و زنگوله‌سازی، تولید ابزارآلات فلزی، معرق ساقه گندم، میناکاری، فروش تولیدات صنایع دستی، خراطی سنتی، سماور زغالی، سوغات محلی و تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی و جاجیم بافی که 6 غرفه به صورت تولید زنده بود، تولیدات خود را به نمایش گذاشتند.

مسئول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان سرایان ادامه داد: برپایی دو سیاه چادر عشایری، پخت نان محلی تنوری، پخت انواع نان‌ها و کلوچه‌های محلی منطقه، پخت و فروش آش محلی، تهیه و فروش لبنیات محلی، اجرای موسیقی محلی در طول فعالیت ستاد و همچنین احیاء و انجام بازی‌های بومی و محلی و معرفی پتانسیل‌های تاریخی و گردشگری شهرستان، اسقرار ایستگاه سلامت و کمپ امدادی هلال احمر در محل نمایشگاه از جمله خدمات و برنامه‌هایی بود که برای معرفی شهرستان و ارائه خدمات مناسبتر به گردشگران بصورت تجمیعی در ورودی شهر سرایان ارائه شد.

فروش 262 میلیون ریالمحصولات صنایع دستی و سوغات محلی سرایان در ایام نوروز

عرب میزان فروش محصولات صنایع دستی و سوغات محلی را در محل نمایشگاه صنایع دستی را 262 میلیون ریال ذکر کرد و گفت: فروش محصولات صنایع دستی و سوغات محلی نمایشگاه ورودی شهر سرایان نسبت به سال قبل 30 درصد رشد داشته است.

وی عنوان کرد: علاوه بر این نمایشگاه صنایع دستی در روستای مصعبی، شهر آیسک و سیاه چادر عشایری فروش لبنیات محلی و صنایع دستی در شهر سه قلعه و سیاه چادر عشایری به همراه پخت نان محلی و فروش لبنیات محلی در مجتمع بین راهی ولیعصر روستای بسطاق نیز فروش محصولات صنایع دستی و سوغات محلی شهرستان را انجام داده است.

به گفته مسئول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان سرایان در نوروز امسال در مجموع 296 میلیون و 620 هزار ریال صنایع دستی و سوغات محلی شهرستان به فروش رسیده است.

عرب بیان کرد: کویر سه قلعه و اقامتگاه‌های بوم گردی نمکزار و زرین چاه، سد زو، مجموعه تاریخی شهر سرایان، آسیاب آبی کاه کوه، منطقه ییلاقی خاور، منطقه گردشگری مصعبی و کریمو، دره سبزرود و جنگل سه قلعه به عنوان مهمترین جاذبه‌های تاریخی و طبیعی شهرستان در مجموع 132 هزار و 678 نفر بازدیدکننده داشته‌اند.

وی افزود: در بحث گردشگری مذهبی 92 هزار و 408 نفر به عنوان زائر به زیارت امامزادگان دوست آباد، امامزاده کریمو، امامزاده مصعبی، پیر ازدک و امامزاده قاسم آباد آمدند.

خدمات بهداشتی دامپزشکی خراسان جنوبی در ایام تعطیلات بدون توقف ارائه شد

مدیرکل دامپزشکی استان خراسان جنوبی گفت: خدمات بهداشتی این مجموعه در ایام تعطیلات نوروز بدون توقف ارائه شد.

علیرضا رفیعی‌پور در دیدار با سرپرست بازرسی کل استان افزود: دامپزشکی هر ساله با اجرای کشیکهای ثابت و سیار در سراسر کشور خدمات بهداشتی و قرنطینه‌ای به تولیدکنندگان ارائه و وظایف خود را بدون توقف در طول سال انجام می‌دهد.

وی آمار و ارقامی از دام، طیور، زنبور عسل و واحدهای دامی موجود در استان بیان کرد و گفت: با توجه به مرزی بودن استان خوشبختانه وضعیت پرورش دام و طیور در خراسان جنوبی مطلوب است.

سرپرست بازرسی کل استان خراسان جنوبی نیز در این دیدارگفت: با توجه به حجم فعالیت‌های دامپزشکی، باید به شکلی برنامه‌ریزی شود تا اطلاعات فعالیت‌های بهداشتی به ویژه واکسیناسیون دامها به صورت روزانه در سیستم یکپارچه ثبت شود.

وی وضعیت معیشتی خدمت گیرندگان از دامپزشکی را وابسته به انجام مطلوب وظایف دامپزشکی در پیشگیری از بیماری‌ها دانست و افزود: دامداران منطقه سرمایه‌ای جز دامپروری و کشاورزی ندارند از این جهت مسئولیت سنگین دامپزشکی در این زمینه کاملا مشخص می‌شود.

سحرخیز خاطرنشان کرد: استان خراسان جنوبی پتانسیل سرمایه‌گذاری در حوزه دام و زنبور عسل را دارد.

وی یادآور شد: اگر گزارشی از مشکلات بهداشتی و تلفات در جمعیت دام و طیور در استان نداریمموید اقدامات خوب دامپزشکی در پیشگیری از بیماری‌ها است.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ 16 فروردین 96، کد مطلب: 1370340: www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۱
0
0
اگر در هر متر 10 تا بکاریم، می شه 12 هزار متر یا یک هکتار و دو جریب
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین