پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۸۰۱۲
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۹
نمایندگان مجلس با تصویب ماده‌ای از لایحه هوای پاک، تردد وسایل نقلیه موتوری فرسوده را ممنوع کرده و پلیس راهنمایی و رانندگی را موظف به جریمه متخلفان از این ماده کردند.

شعار سال: در جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی گزارش کمیسیون کشاورزی در مورد لایحه هوای پاک، وکلای ملت با تصویب ماده‌ای، تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی دارنده یا مالک وسایل نقلیه موتوری اعم از سبک، نیمه سنگین، سنگین و موتورسیکلت را مکلف کردند وسایل نقلیه خود را پس از اتمام سن فرسودگی، از رده خارج کنند و مسئولیت خود را از این جهت نزد یکی از مؤسسات بیمه داخلی تحت نظارت بیمه مرکزی، بیمه کنند.

تعیین سن فرسودگی و بیمه انواع وسایل نقلیه موتوری، موضوع این ماده بر اساس آئین‌نامه‌ای است که حداکثر ظرف مدت سه ماه پس از ابلاغ این قانون به پیشنهاد مشترک سازمان محیط‌زیست و وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان ملی استاندارد ایران و بیمه مرکزی به تصویب هیأت وزیران می‌رسد.

حمل بار و مسافر، صدور گواهینامه فنی، تخصیص بیمه شخص ثالث، خرید و فروش، نقل و انتقال و تردد وسایل نقلیه موتوری فرسوده ممنوع می‌باشد.

پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی، خودروهای فرسوده را به ازای هر روز تردد با عنوان «ورود و تردد وسایل نقلیه غیرمجاز» در معابر، محدوده‌ها و مناطقی که ممنوع اعلام شده است، جریمه می‌نماید.

طبق تبصره یک این ماده، دولت موظف است از محل صرفه‌جویی حاصل از بهبود و مدیریت سوخت ناشی از اجرای این قانون، ساز و کار تسهیلات لازم جهت جایگزینی خودروهای فرسوده حمل و نقل عمومی با خودروهای نو را فراهم کند.

همچنین طبق تبصره دو، دولت مکلف شد در بودجه سالیانه، ردیفی به منظور اعطای تسهیلات ارزان قیمت جهت جایگزین کردن خودروها و موتورسیکلت‌های فرسوده موجود با کارمزد چهار درصد بازپرداخت ۱۰ ساله تعیین کند و به تصویب هیأت وزیران برساند.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاري خبرآنلاین، تاریخ انتشار: 16 فروردین 1396، کد مطلب: 651647:www. khabaronline.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین