پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۸۲۴۳
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۰
در عصر امروز نمی توان از رسانه ای مانند تلویزیون به راحتی عبور کرد آن هم با توجه به شبکه های متعددی که در چند سال اخیر راه اندازی شده اند و حالا هم هر کدام مخاطبان خاص خود را دارند.

شعارسال: از شبکه های آنالوگ و استانی گرفته تا دیجیتال مانند ورزش، پویا، نمایش و...اما در حال حاضر هنوز بسیاری از مردم روستاهای خراسان شمالی به خصوص در مناطق مرزی با مشکل مواجه هستند و تعدادی زیادی از مردم حتی امواج شبکه های آنالوگ را دریافت نمی کنند و شبکه های تلوزیونی آن ها یا همیشه قطع است و یا همیشه به صورت برفک نشان می دهد.

نوجوانان برای تماشای تلویزیون به روستاهای مجاور می روند

جبل نور بهادر دهیار روستای مزرعه بچه دره با اشاره به اینکه این روستا دارای 48 خانوار با 367 نفر جمعیت است، گفت: این روستا امواج شبکه های تلوزیونی را به هیچ وجه دریافت نمی کند.

وی با اشار ه به اینکه این روستا در نقطه صفر منطقه مرزی شهرستان راز و جرگلان با کشور ترکمنستان قرار دارد، افزود: این امر سبب شده تا گاهی اوقات پسرهای نوجوان این روستا برای تماشای برخی از برنامه های تلویزیون به روستاهای مجاور مراجعه کنند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا قرار گرفتن این روستا در مجاورت کشور ترکمنستان موجب شده تا آن ها امواج تلویزیونی آن کشور را دریافت کنند، اظهار کرد: وجود یک کوه بلند در این روستا سبب ممانعت رسیدن امواج تلویزیونی آن کشور به این روستا شده است.

وی ادامه داد: برای حل این مشکل تاکنون نامه نگاری و مکاتبات فراوانی انجام شده اما تاکنون به نتیجه نرسیده است.


تاثیر دریافت شبکه های تلویزیونی ترکمنستان بر فرهنگ مردم

دولت گلدی نجاهی دهیار روستای کلاته بهار از توابع بخش جرگلان واقع در شهرستان راز و جرگلان در ادامه با بیان اینکه این روستا دارای 140 خانوار با 600 نفر جمیعت است، تصریح کرد: این روستا حتی در دریافت امواج شبکه های آنالوگ نیز با مشکل مواجه است و همیشه یکی از این شبکه ها قطع است.

وی با اشاره به اینکه این روستا امواج هیچ یک از شبکه های دیجیتال را دریافت نمی کنند، تاکید کرد: مردم این روستا خواهان دریافت امواج شبکه های دیجیتال هستند.

وی با بیان اینکه فاصله این روستا با کشور ترکمنستان فقط رودخانه مرزی سومبار است، گفت: تلویزیون های مردم این روستا به خوبی امواج چهار شبکه ترکمنستان را دریافت می کنند و این امر بر روی فرهنگ زندگی مردم این منطقه تاثیر گذار بوده است.

نجاهی خاطرنشان کرد: شنیده شده برای دریافت امواج شبکه های دیجیتال باید دهیارهای روستا نیز از محل اعتبارات دهیاری ها کمک کنند اما اعتبارات این دهیاری اندک است و توان کمک کردن ندارد.

وی ادامه داد: علاوه بر آن در چند روز گذشته گفته شده که تجهیزات لازم برای راه اندازی شبکه های دیجیتال در این منطقه آورده شده است اما هنوز کاری انجام نشده است.

بیشتر اوقات یکی از شبکه های آنالوگ تلوزیونی در بخش قوشخانه قطع است

هادی مقدس کارشناس بخشداری قوشخانه همچنین در این خصوص اظهار کرد: بخش قوشخانه در منطقه مرزی شهرستان شیروان قرار دارد و مردم این منطقه نیز در امواج شبکه های تلویزیونی با شدت با مشکل مواجه هستند.

وی با اشاره به اینکه در بیشتر مواقع یکی از شبکه های آنالوگ تلویزیونی در این منطقه قطع و یا برفک است، تاکید کرد: مردم این منطقه خواهان دریافت امواج شبکه های تلویزیونی دیجیتال هستند.

وی خاطرنشان کرد: با گسترش ارتباطات دیگر مردم قانع به داشتن سه چهار شبکه تلویزیونی نیستند.

پیگیری های فراوان برای حل مشکل دریافت امواج تلوزیونی نتیجه بخش نبوده است

محمد رضا ابراهیمی بخشدار حصار گرمخان از شهرستان بجنورد در ادامه با اشاره به اینکه این بخش شامل 51 روستا با 27 هزار نفر جمعیت است، افزود: مردم دهستان گرمخان، روستاهای اخلی، دونگل و نجف اباد با شدت با شبکه های تلویزیونی خود مشکل دارند.

وی ادامه داد: همیشه یکی از شبکه های آنالوگ در این روستا قطع است و با تصاویر به صورت آنالوگ پخش می شود.

وی اظهار کرد: حدود چهار ماه است که شبکه تلویزیون در روستاهای حوزه ایوب و جودر با مشکل مواجه شده است.

وی تصریح کرد: تاکنون پیگیری های فراوانی برای حل این مشکل انجام شده و قول پیگیری نیز داده شده است اما هنوز اقدام خاصی برای رفع مشکلات انجام نشده است.


40 درصد مردم راز و جرگلان امواج شبکه های تلوزیونی دیجیتال را دریافت نمی کنند

احمد ریواده فرماندار شهرستان راز و جرگلان نیز توضیح داد: 60 درصد مردم ساکن در این شهرستان امواج تلویزیونی دیجیتال را دریافت و مابقی دریافت نمی کنند که از شبکه های آنالوگ استفاده می کنند.

وی با اشاره به اینکه بعد از سفر مقام معظم رهبری 54 ایستگاه آنالوگ در این شهرستان نصب شد، افزود: در حال حاضر در مناطق مرزی این شهرستان، تمامی روستاها هر سه شبکه آنالوگ را دریافت می کنند.

ریوارده با اشاره به نصب ایستگاه آنالوگ در روستای مزرعه بچه دره در منطقه مرزی این شهرستان ادامه داد: هم اکنون این ایستگاه در حال نصب شدن در این منطقه است اما برای نصب این ایستگاه در این محل با مشکل برق مواجه هستیم.

وی به ایستگاه شبکه های دیجیتال نیز اشاره و اظهار کرد: ایجاد 10 ایستگاه دیجیتال تلویزیونی در دستور کار قرار دارد که تا پایان سال مالی نصب می شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: علاوه بر آن طی یکی دو سال گذشته هفت ایستگاه دیگر نیز نصب شده بود.

وی در پاسخ به این سوال که ایا برای ایجاد ایستگاه شبکه های دیجیتال باید از محل اعتبارات دهیاری نیز استفاده شود، توضیح داد: برای ایجاد یک ایستگاه باید حدود یک میلیارد و 300 میلیون ریال هزینه شود که این اعتبارات از محل اعتبارات داخلی صدا و سیما تامین می شود.

مناطق کوهستانی سبب عدم دریافت امواج شبکه های آنالوگ در شیروان شده است

عباسعلی صفایی فرماندار شیروان همچنین ادامه داد: تمام مناطق موجود در این شهرستان امواج شبکه های آنالوگ را دریافت می کنند اما به دلیل کوهستانی بودن مناطق گاهی اوقات در دریافت امواج با مشکل مواجه می شویم.

وی با بیان اینکه 86 درصد جمعیت شهرستان شیروان نیز امواج شبکه های دیجیتال را دریافت می کنند، خاطرنشان کرد: یکی از دلایلی که موجب شده تا مردم نتوانند امواج این شبکه ها را نیز دریافت کنند وجود مناطق کوهستانی است.

صفایی با اشاره به اینکه 50 درصد روستاهای شهرستان شیروان تحت پوشش امواج شبکه های دیجیتال نیستند، گفت: 50 ایستگاه شبکه های دیجیتالی باید در این شهرستان ایجاد شود که مشمول روستاها نیز می شود که با ایجاد آن حدود 90 روستا تحت پوشش قرار می گیرد.

به گفته وی به تازه گی دو ایستگاه شبکه های تلوزیونی دیجیتال در این شهرستان راه اندازی شد.


5 ماه است که مردم روستای گیفان امواج شبکه های آنالوگ را دریافت نمی کنند

هادی اعلمی معاون برنامه ریزی فرمانداری بجنورد نیز در ادامه با اشاره به اینکه تمامی روستاهای این شهرستان امواج شبکه های تلویزیونی آنالوگ را دارند و ممکن است در دریافت آن با مشکل مواجه باشند، ادامه داد: در حال حاضر در بخش مرکزی بجنورد 80 روستا وجود دارد که از این تعداد گیرنده های 9 روستا امواج دیجیتال را دریافت می کنند.

وی با اشاره به وجود 34 روستا در بخش حصار گرمخان این شهرستان اظهار کرد: از این تعداد فقط دو روستا تحت پوشش امواج شبکه های دیجیتال هستند.

اعملی بیان کرد: مردم ساکن در این بخش برای دریافت امواج شبکه های آنالوگ همیشه با مشکل مواجه هستند بطوریکه بیشتر از پنج ماه است که مردم روستای گیفان امواج شبکه های آنالوگ را دریافت نمی کنند.

وی تصریح کرد: بیشتر روستاهای مرزی واقع در این بخش بخش شبکه های کشور ترکمنستان را دریافت می کنند که این نیز یک آسیب است.

وی خاطرنشان کرد: سال هاست که پیگیری برای حل این مشکل انجام شده اما هنوز مشکل وجود دارد.

نقص فنی موجب قطع شبکه های تلویزیونی آنالوگ در برخی از بخش ها می شود

محمد رضا بیانی کارشناس فرستنده های صدا و سیمای خراسان شمالی نیز با بیان اینکه 250 ایستگاه شبکه های آنالوگ در این استان وجود دارد، گفت: قطع شبکه های آنالوگ و برفک نشان دادن تصاویر به نقص فنی در ایستگاه ها باز می گردد.

وی افزود: در صورت تماس افراد با کارشناسان، کارشناسان اقدام به رفع مشکل خواهند کرد.

بیانی به ایجاد ایستگاه های دیجیتال نیز اشاره کرد و ادامه داد: بعد از سفر مقام معظم رهبری به این استان، صدا و سیما راه اندازی و تجهیز ایستگاه های دیجیتال را در دستور کار خود قرار داد.

وی اظهار کرد: در حال حاضر 60 پروژه در این خصوص در دست اجراست که بیشتر آن ها بیش از 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

به گفته بیانی هزینه ساخت و تجهیز هر ایستگاه حدود یک میلیارد ریال است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت خبری تحلیلی عصر اترک، تاریخ انتشار: 9بهمن1395، کدخبر: 2781380: WWW.atraknews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین