پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۸۲۶۶
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۹
روستای كاستان در ۵۰ كیلومتری شهر آشخانه مركز شهرستان مانه و سملقان واقع شده است.

شعارسال: روستای كاستان با طبیعتی زیبا و بکر و دارا بودن جنگل های انبوه، آبشارها و غارهای طبیعی از جمله مناطق گردشگری مانه و سملقان محسوب می شود.

وجود دره ها و کوه های مرتفع، جنگلهای انبوه، رودخانه های خروشان،آبشار زیبای واقع در دره موسوم به زوی جندان كه از كوهپایه قورخود سرازیر می شود و با دارا بودن آبی گوارا و معدنی، از طریق لوله كشی، آب مورد نیاز اهالی روستا را تامین می كند.

در این دره انواع درختان گردوی وحشی، داغداغان، عرعر، سرخه ولیك و سیاه ولیك، افرا سر به فلك كشیده اند و در برخی قسمت ها با رسیدن سرشاخه ها به یكدیگر تونل های سبز بسیار زیبایی بر فراز راه باریكی كه تنها با پای پیاده امكان تردد در آن است، بوجود آورده اند.


همچنین در این روستا غارهای طبیعی زیبایی از جمله سولی قباخ و آرمادلو و غارهای زوی جندان وجود دارد و جالب آنكه بر اساس گفته اهالی این روستا هنوز پای انسانی امروزی به برخی از غارهای موجود در این روستا نیز نرسیده است.

چشمه های این روستا افسونگران واقعی هستند، افسونگرانی که سبب می شوند اگر گردشگری تنها یك بار در كنار این چشمه ساران بنشیند، شیفته شود و با وجود مشكلات راه دسترسی بارهای دیگر نیز به این روستا بازگردد.

چشمه‌های دره زوی‌ جندان، کهنه ‌قلعه، سولی ‌قباخ، خان ‌چشمه، سارترنولی، سارآق مزار، آق‌سو، اورته برن، حسن بک، اورنچه چشمه، رمضان چشمه، کورچشمه و ... از جمله این چشمه ها محسوب می شوند كه هر گردشگری را مجذوب خود می كند.


همچنین مرقد امامزاده هادی(ع) از نوادگان امام موسی کاظم(ع) در این روستا از زیارتگاه های شاخص شهرستان مانه و سملقان است و اهالی این روستا نیز روایات فراوانی از كرامات و معجزات این امامزاده دارند.



با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت خبری تحلیلی عصر اترک، تاریخ انتشار: 17فروردین1396، کدخبر: 2785114: WWW.atraknews.com



اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین